I dok veći deo automobilske industrije u potpunosti odustaje od dizelskog pogona, Mazda je rešena da kupcima nudi ovu vrstu motora sve dok postoji potražnja.
Nakon Dizelgejt skandala, potražnja za dizelskim motorima je naglo opala. Ova vrsta pogona je bila pravi hit među kupcima u Evropi pre svega pet godina, međutim sada su dizelaši marginalizovani.
U junu ove godine, na evropskom tržištu desila se velika promena. Električni automobili su prvi put u istoriji prestigli dizelaše po prodaji, ali to ne znači da svi proizvođači odustaju od ove tehnologije.
Prošle godine, japanska kompanija je iznenadila celu industriju kada je predstavila dva nova linijska šestocilindraša, uključujući i turbo dizel zapremine 3,3 litara. U Evropi, ovaj agregat je dostupan za model CX-60 gde razvija 254 KS i 550 Nm obrtnog momenta, i to u formi blagog hibrida.
Radi se o ozbiljnim brojkama za jedan model koji ne pripada premijum segmentu, a Mazda je saopštila da će nuditi dizelske agregate dok postoji potražnja za istim.
„Ako kupci žele dizele, dokle god možemo da ispoštujemo propise o emisiji na efikasan način, nastavićemo sa isporukom dizela. Potražnja za dizelskim motorima ovih dana zaista slabi, tako da se potreba za ovom vrstom pogona možda neće povećati, pa zato na efikasan način obezbeđujemo ovu pogonsku jedinicu na tržištima koja žele dizelske motore“, izjavio je Mitsuru Wakiie, menadžer razvoja modela Mazda CX-90.
Tokom prethodnih decenija, dizelski motori su postali izuzetno popularni zbog niže potrošnje goriva i manje emisije CO2 u poređenju sa benzinskim agregatima. Ipak, brojni faktori poput Dizelgejta, skupljeg održavanja i elektrifikacije doprineli su oštroj promeni želja kupaca.
Prema podacima Asocijacije evropskih proizvođača automobila, tokom 2017. vozila sa dizelskim pogonom imala su tržišni udeo od čak 44 procenata. Ipak, do 2021. ova brojka je spala na svega 25 procenata. Da je tržište dizela i dalje u padu, svedoče i podaci iz ove godine, jer je u junu svega 13,4 posto prodatih novih automobila u Evropi imalo pogon na dizel.
Bonus video: Kako je Mazda pokazala „kohones“ sa dizel motorom