Kako je naš portal nedavno pisao, potrošnja energije velikih SUV modela na struju koji teže skoro 2,5 tona je ogromna. Sada je Green NCAP izašao sa novim istraživanjem.
Za nezavisnu organizaciju Euro NCAP, koja procenjuje bezbednost automobila sigurno znate, ali možda vam je manje poznat sestrinski Green NCAP, koji se bavi emisijama automobila i njihovim uticajem na klimu.
Green NCAP radi najozbijlniji Life Cycle Assessment (LCA) ili procenu ukupnih emisija tokom radnog veka automobila na osnovi 240.000 pređenih kilometara ili 16 godina vožnje.
Bilo koji veliki električni SUV teži gotovo 2.5 tona i njegova potrošnja energije je ogromna. Tako, na primer, električni Ford Mustang ima mnogo više emisije CO2 u ukupnom ciklusu (od proizvodnje do reciklaže) od Peugeota 208 1,5 Blue HDI. Dakle, ako se gleda prosečni evropski miks električne energije u kom su obuhvaćeni svi izvori proizvodnje struje (nuklearke, termoelektrane, vetroelektrane…), od čistih do onih koji proizvode ozbiljne emisije CO2 i drugih emisija.
Prema greenNCAP-u električni Fiat 500 ima najmanji CO2 otisak od svih automobila, ali, recimo, Škoda Octavia TDI ima najmanji PED otisak od svih automobila.
Kako piše revija HAK, iako kompaktni i srednje veliki električni automobili imaju manje emisije štetnih gasova tokom radnog ciklusa od konvencionalnih automobila s pogonom na benzin i dizel – u kontekstu evropskog prosečnog miksa električne energije – velika i snažna električna vozila mogu biti u istom rasponu kao i većina vozila na dizel ili benzin.
Kako to da su benzinci „prljaviji“ od dizelaša, saznajte ovde.
Bonus video: Kako se vozi nova elektirčna limuzina iz BMW-e, teška preko 2 tone
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare