Kad se kaže monovolumen, misli prvo lete na - Scenic. Pogled na puteve preplavljene svim generacijama Renaultovog monovolumena samo potvrđuje mega popularnost francuskog kompaktnog porodičnog automobila, iako treba reći da poslednja generacija predstavljena pre pet godina po tom pitanju ipak malo posustaje. Koji je razlog?
Radi se o opštem trendu pada tržišnog interesa za klasičnim monovolumenima, koji nestaju pod najezdom krosover i SUV modela. Aktuelni Scenic je tehnološki otišao daleko napred u odnosu na prethodne generacije i s obzirom na to da su u pitanju još uvek relativno novi primerci pristupačnost im uglavnom nije došla na nivo dohvatljivosti većini domaćih kupaca. To je, međutim, problem koji u jednakoj meri zahvata i konkurenciju.
U svakom slučaju, Scenic još uvek izgleda odlično. Renault je prepoznao trendove pa monovolumenska forma koketira s krosoverskom idejom, iako izvorna porodična koncepcija ostaje u prvom planu. Kako piše Auto Klub, bez obzira na verziju, Scenic se uvek vozi na velikim 20-inčnim gumama dimenzije 195/55, uvedenim zbog smanjenja potrošnje i emisije C02, ali i sporijeg trošenja same gume, zbog njenog većeg promera. Iako cena ovih pneumatika jeste nešto viša od guma standardnih dimenzija za ovaj tip automobila, razlika nije velika. Suprotno očekivanjima, ni udobnost previše ne trpi.
Sportska, pomalo atletska forma karoserije, koliko se za monovolumen to može reći, nije kutijasta kao na pređašnjim modelima, što se odražava i na unutrašnjost. Iako je veći od svih prethodnika, ovaj Scenic se vizuelno ne čini toliko prostran kao prethodne generacije. Možda i zbog malo povišenog poda, jer se pozadi sedi sa kolenima u nešto višem položaju.
Prtljažnik je nikad veći, pretinaca ima na sve strane pa i u podu, praktičnih detalja i opreme je po pravilu takođe puno, a vozačko okruženje je u zavisnosti od opreme manje ili više digitalizovano, ali uvek sa velikom „lebdećom” konzolom u sredini.
Na prvim serijama bilo je sporadičnih reklamacija na usporen rad info-zabavnog sistema sa ekranom koji je ponekad sa zadrškom ili čak uopšte nije reagovao na dodir, ali te početne boljke, uz još poneku, rešavane su u startu, pod garancijom. Bojazni pri kupovini polovnog Scenica sada više ni po kom pitanju ne bi trebalo da bude.
Što se motora tiče, nema puno filozofije. U principu je sve isto kao u Meganu, a glavni favorit je poznati dizelski štedljivac 1.5 dCi u verziji sa 110 konja. Solidne je snage, a uz uredno održavanje i normalnu vožnju moguće je ostvariti veliku kilometražu. U servisnim evidencijama nisu iskočile neke značajnije specifične boljke koje bi zadavale glavobolju, ali treba obrati pažnju na to da je traženi primerak održavan, sačuvan i da nema enormnu kilometražu.
Bonus video: Prvi kadrovi naše test vožnje nove generacije modela Nissan Qashqai
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: