Foto: Dejan Potkonjak

Nije nepoznanica da automobili na struju nemaju domet koji proizvođači navode. Nemački Auto Bild je rešio da sprovede vrlo zanimljiv test koji je otkrio koji je realni domet čak 28 električnih automobila dok se ujednačeno voze po auto-putu brzinom od 130 km/h.

Koliko daleko možete da stignete ako ne ubrzavate ili kočite već samo vozite brzinom od 130 km/h na auto-putu? Nemački magazin je na auto-put poslao čak 28 modernih električnih vozila, od sportskih do gradskih automobila.

Znamo da aerodinamičnost kod vozila na struju igra krucijalnu ulogu, zato ne treba da čudi to što su neki koji su malo nezgodnije „građeni“ ovde podbacili, dok su oni koji su od starta dizajnirani kao električni modeli u većini slučajeva, dobro prošli.

Realni domet električnih automobila pri konstantnoj brzini od 130 km/h.

Mazda MX-30 – 140 km

Peugeot e-Rifter – 164 km

Opel Combo e-Life – 171 km

Mercedes EQB 350 – 200 km

VW ID.3 Pro 150 kW – 216 km

Mercedes EQA 250 – 222 km

Cupra Born 170 kW – 226 km

Volvo XC-40 Recharge – 227 km

Opel Zafira – 250 km

Polestar 2 Long Range – 254 km

Polestar 2 Dual Motor Long Range – 258 km

Hyundai Ioniq 5 160 kW – 261 km

Mercedes EQV – 273 km

Kia e-Soul – 280 km

Hyundai Ioniq 5 4×4 – 290 km

BMW i4 M50 – 299 km

Tesla Model Y Long Range – 304 km

Kia EV6 – 305 km

Skoda Enyaq iV80 – 316 km

Audi Q4 e-tron 40 – 326 km

VW ID.4 Pro – 328 km

VW ID.4 GTX – 332 km

Tesla Model 3 Performance – 337 km

Porsche Taycan 4S – 352 km

Audi RS e-tron GT – 367 km

Ford Mach-E GT – 367 km

BMW iX xDrive 50 – 434 km

Mercedes EQS – 444 km

Kako vidimo najveći domet je zabeležen sa Mercedesom EQS i BMW-om iX koji sa jednim punjenjem na auto-putu mogu da pređu 444, odnosno 434 km, piše revija HAK.

Njihov deklarisani domet je svakako veći, ali svaka vožnja preko 80 km/h značajno crpi energiju iz baterija električnih automobila, dok na ovom testu nije bilo ni čestih kočenja koja bi rekuperacijom energije dopunjavala bateriju. Dakle, od Subotice do Vranja teško da biste stigli bez dopune baterija, čak i sa najbolje plasiranim modelima.

Bonus video: Vozili smo prvi ikada električni Renault Megane, domet i cena u testu

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare