Aston Martin je sinoć prikazao novu verziju modela DBX, koja je dobila naziv DBX 707. Znatno unapređena, performantna varijanta, sa nizom mehaničkih unapređenja predstavlja najsnažniji serijski luksuzni SUV model.
Novi Aston Martin će imati ozbiljnu konkurenciju u vidu modela Bentley Bentayga Speed, Porsche Cayenne Turbo GT i Range Rover Sport SVR, ali čelnici britanske kompanije očekuju odlične prodajne rezultate.
Prema rečima Tobiasa Moersa, izvršnog direktora Aston Martina, DBX 707 bi mogao da čini čak 60% svih prodatih DBX modela. Glavna promena kod ove verzije jeste unapređen Mercedesov četvorolitarski V8 agregat, a inženjeri su uspeli da pronađu dodatnih 157 KS i 200 Nm. Ovaj agregat sada razvija, kako i samo ime nagoveštava, 707 KS i 900 Nm obrtnog momenta. Međutim, potrošnja nije naglo pala, jer po WLTP standardu DBX 707 troši 11,8 l/100 km.
Dosta više snage, zajedno sa nešto bržim devetostepenim automatskim menjačem, dovelo je do toga da DBX 707 od 0 do 100 km/h stiže za 3,3 sekunde, što je dosta brže od 4,5 sekunde koliko je potrebno standardnom modelu. Nova verzija DBX-a je čak nešto brža i od Aston Martina DBS sa V12 motorom.
Pored boljeg ubrzanja, 707 nudi i bolju dinamiku vožnje od standardnog DBX-a, zahvaljujući unapređenom vazdušnom oslanjanju, novom diferencijalu sa ograničenim proklizavanjem, ali i karbon-keramičkim diskovima kočnica koji smanjuju težinu za 40,5 kilograma.
Tobias Moers je nagovestio da bi DBX 707 mogao da proba da obori rekord za SUV modele na Nirburgringu, koji trenutno drži Porsche Cayenne Turbo GT sa vremenom od 7:38,9. „Potrebni su nam pneumatici sa vrlo visokim nivoom prianjanja. Oni su koristili Pirelli Corsa gume a mi ih još nismo isprobali. Na standardnim Pirelli pneumaticima od 23 inča postoji dobar nivo prianjanja. Nismo daleko od tog rekorda, ali na standardnim gumama. Tako da možete da pretpostavite da imamo ambiciju. Na kraju dana, to je test pneumatika“, rekao je Moers.
Jedinstven dizajnerski paket razlikuje 707 od standardnog DBX-a. Tu je veća maska hladnjaka, a redizajnirana su kućišta svetala, promenjeni su usisnici vazduha i branici, tu su detalji u crnoj boji, novi spojler i veći završeci izduvnog sistema. Sportska tema se nastavlja i u kabini. Sport Plus sedišta su deo standarde opreme, a 707 je dobio i opciju direktnog izbora moda vožnje, pa vozač neće morati da se muči putem ekrana osetljivog na dodir.
Isporuke počinju u drugom kvartalu godine, a početna cena iznosi 189.000 funti (226.490 evra), što je prilično više od standardne verzije koja košta 161.200 funti (193.170 evra).
Bonus video: Zašto smo „odlepili“ za Cuprom Formentor VZ5
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram