Foto:Porsche

Porsche je predstavio novu dinamitnu verziju svog coupe SUV-a: novi Cayenne Turbo GT je najbrži model u ponudi Cayennea gde se smešta iznad modela Turbo i S E-Hybrida.

Podsećanja radi, Porsche je nedavno, tada sa još misterioznim modelom sa velikim promenama na vešanju, upravljanju i motoru postavio rekord na Nirburgringu, a sada je otkriveno i o kojem je modelu reč: radi se o najekstremnijoj verziji Cayennea ikada, barem što se tiče dinamike vožnje i performansi.

Foto:Porsche

Novi rekord za SUV-ove postavio je testni vozač Porschea Lars Kern, a trebalo mu je 7 minuta i 39 sekundi za 20,8 kilometara, što je oko 2,5 sekunde brže od prethodnog rekordera – Audija RS Q8.

Sa čime raspolaže „Super Cayenne“? Pogoni ga 4.0 twin-turbo V8 sa 640 KS i 850 Nm (90 KS i 80 Nm više nego u modelu Cayenne Turbo), ali dodatna snaga i obrtni moment ne svode se tek na drugačije mapiranje motora, kao što bi se moglo pretpostaviti. Umesto toga, Porsche je preradio radilicu i klipove V8 agregata, turbine, hladnjak i dodao poseban titanijumski izduvni sistem.

Foto:Porsche

Motor je uparen sa osmostepenim automatskim menjačem Tiptronic, sa dorađenim softverom za sistem pogona na svim točkovima. Rezultat su brže promene brzina, gotovo brze kao kod PDK menjača sa dvostrukim kvačilom. Međutim, Turbo GT nominalno nije najsnažniji Cayenne ako se gledaju samo brojke: Cayenne S E-Hybrid Coupe je sa 680 KS snažniji, ali je Turbo GT brži zbog manje mase.

Foto:Porsche

Sa vremenom od 0-100 km/h od samo 3,3 sekunde, u poređenju sa 3,8 sekundi E-Hybrida i 3,9 sekundi Turbo Coupea ubrzava značajno bolje. Povećala se i maksimalna brzina, a Cayenne Turbo GT stiže do 297 km/h, što je više od 285 km/h kod Turbo Coupea. Sve u svemu, Porsche kaže da je to najbrži serijski Cayenne do danas.

Foto:Porsche

Unutrašnjost modela Turbo GT privlači sa puno alkantare, perforiranim sportskim sedištima, naglašenim trakama u mat crnoj boji, a ugrađen je i najnoviji multimedijalni sistem PCM 6.0.

Foto:Porsche

Kako piše Auto Klub, Cayenne Turbo GT je od Turbo Coupea niži za 17 mm, a iz Porschea kažu da su svi elementi vešanja i aktivni upravljački sistemi precizno podešeni posebno za ovaj model. Cayenne Turbo GT već se može naručiti u Nemačkoj gde je početna cena 196.100 evra.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar