Ministri unutar Saveta EU su se složili da predlog Evropske komisije za Euro 7 standard emisije štetnih gasova bude ublažen, nakon insistiranja osam članica EU, među kojima su Francuska i Italija. To znači da 2025. godine neće doći do velikog poskupljenja automobila koje pokreće benzin i dizel na koje su proizvođači upozoravali, što je vest koja će se svideti svima koji planiraju da kupe nov automobil u budućnosti.
Španija je kao država koja trenutno predsedava Evropskom unijom predstavila kompromis koji će za automobile i laka komercijalna vozila zadržati uslove testiranja za Euro 6.
Države EU koje imaju jaku automobilsku industriju usprotivile su se predlogu za dosta stroži Euro 7 standard, a kao razlog su navele da će ove promene preusmeriti investicije namenjene za razvoj električnih vozila.
Članice Evropske unije su se složile da ne menjaju aktuelne uslove testiranja i ograničenja izduvnih gasova za automobile i laka komercijalna vozila. Ipak, najavljene promene za autobuse i kamione ostaju na snazi, pa će novi Euro 7 standard praktično važiti samo za teška vozila. Pored toga, prihvaćen je i predlog za nova ograničenja emisija štetnih čestica iz kočnica i pneumatika.
Predlog kompromisa je stigao od Španije, aktuelne predsedavajuće države EU, a početkom nedelje je isti prihvaćen od strane Saveta EU, kojeg čine ministri iz svih država članica.
„Smatramo da smo ovim predlogom postigli široku podršku, ravnotežu u investicionim troškovima proizvođača, i unapređenje ekoloških prednosti koje proizilaze iz ove uredbe“, izjavio je Hektor Gomes Hernandes, španski ministar industrije, trgovine i turizma.
Prema dosadašnjim najavama, primena Euro 7 standarda koja neće doneti velike promene na polju emisija štetnih gasova bi trebala da počne u julu 2025. godine za putničke automobile i laka komercijalna vozila. Sa druge strane, implementacija nešto radikalnijih pravila za autobuse i kamione se očekuje sredinom 2027. godine.
Bonus video: Pogledajte skupoceni Maserati, test Jeep Grand Cherokee i ludu vožnju Wranglera