Foto:printscreen/youtube.com/@tyrereviews

Cene guma su skočile ove godine i do 30%, a sa ovim poskupljenjem, mnogi vozači se pitaju da li je bolje da biraju polovne pneumatike premijum proizvođača ili ipak neke nove, jeftinije gume. Iako smo protivnici kupovine polovnih pneumatika i to isključivo iz bezbednosnih razloga, prenosimo test koji je sproveo britanski stručnjak za gume.

Gume su vrlo važan faktor bezbednosti kao jedini deo kojim automobil ostvaruje kontakt sa podlogom, ali i pored toga, sve je više onih koji pneumatike ne menjaju redovno.

Deo vozača će radije duže da vozi na postojećim gumama, a postoje i oni koji se zbog visoke cene pneumatika okreću jeftinijim, često i nepoznatim proizvođačima. U poslednje vreme je sve veći broj i onih koji pokušavaju da nađu dobre korišćene gume.

Foto: Shutterstock

Ako razmišljate o ovoj poslednjoj opciji ili vozite na dosta potrošenim premijum gumama, svakako treba da pogledate video u nastavku u kojem stručnjak za pneumatike proverava upravo ovu tezu. Jonathan Benson je takozvani guru za gume, a sada je odlučio da uporedi premijum gume – Michelin CrossClimate 2 gume sa novim pneumaticima niže cene.

Hvaljene Michelin univerzalne gume uporedio je sa znatno jeftinijim i prilično solidnim Tomket Allyear pneumaticima koji su stigili direktno iz prodavnice. Pored toga, test je ponovljen i sa novim „Mišelinkama“ i potrošenim Tomket gumama.

Benson je odlučio da sa novih Michelin pneumatika skine 2,2 milimetra površinskog sloja kako bi simulirao potrošenu gumu, pa ih je montirao na automobil i prešao sa njima oko 4.000 kilometara. Isti postupak ponovio je i sa novim gumama.

Test je pokazao da su potrošeni Michelin pneumatici na snegu pokazali bolje performanse od novih Tomketovih guma. Testni Golf je na krugu bio par sekundi brži, dok je mokra podloga okrenula snage u korist novih guma, ali uz daleko manje siguran osećaj u vožnji sa jeftinijim Tomket pneumaticima.

Na suvom su potpuno očekivano Michelinove gume bile znatno bolje, a vrlo dobro su se pokazale i u testu puta kočenja. Iz testa se lako može zaključiti da premijum gume trošenjem zadržavaju svojstva nove gume, pa su po pravilu bolji izbor od novih, jeftinih guma, piše Index.hr. Ipak, treba imati na umu starost same gume, kao i zakonski dozvoljenu minimalnu dubinu šare, pa svakako ako je zašla u godine ili je prilično istrošena, zamena mora da se obavi.

Ovaj test može značiti onima koji već voze na premijum gumama koje nisu baš za bacanje, a razmišljaju da ih zamene novim, niskobudžetnim pneumaticima.

Takođe, još jednom ćemo ovde skrenuti pažnju na to da kupovina polovnih guma, koliko god dobro delovale, može biti priličan rizik. Zašto je to tako, saznajte na ovom linku.

Bonus video: Nova.rs je obavila uporedni test premijum i kineskih guma na stazi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar