Foto: Promo

Mnogi proizvođači u poslednje vreme iz ponude izbacuju automobile za kojima postoji manja potražnja, a uglavnom se radi o modelima čiji tržišni segmenti više nisu popularni, kao što su limuzine i monovolumeni.

Ovom prilikom predstavljamo 10 automobila koji su već ukinuti iz zvanične ponude, a neki od njih su i pravo iznenađenje.

1. Volkswagen Sharan/Seat Alhambra

Ovaj par monovolumena Volkswagen Grupe su nekada bili simbol komfornog automobila za celu porodicu, ali s obzirom na sve veću potražnju za SUV modelima, Volkswagen Sharan i Seat Alhambra su povučeni iz prodaje.

Foto: Promo

2. Renault Talisman

Francuska limuzina i dalje izgleda vrlo moderno, ali je Renault rešio da je pošalje u prevremenu penziju, a kao razlog se navodi manja potražnja za limuzinama D segmenta, i za sada nema priče o nasledniku.

Foto: Promo

3. Mercedes EQC

Prvi član električne EQ porodice Mercedesa je otpisan dosta ranije nego što se bilo ko nadao. Kraj proizvodnje nemačkog SUV-a na struju se planira za maj 2023. godine, a Mercedes se još uvek nije oglasio po ovom pitanju.

Foto: Promo

4. Fiat 500L

Monovolumen iz Kragujevca je na početku prodaje zabeležio odlične prodajne rezultate, kako u Evropi, tako i u Americi, ali ga je vreme jednostavno „pregazilo“.

Foto: Promo

Potražnja za ovakvim tipom automobila skoro da više i ne postoji, pa je i Fiat rešio da model 500L pošalje u penziju.

5. BMW Serije 2 Gran Tourer

Još jedan MPV na listi za otpis. Mnogo puta kritikovana kao BMW koji to nije, s obzirom na prednji pogon i oblik karoserije, Serija 2 Gran Tourer je dočekala svoje poslednje dane kao premijum monovolumen kojeg retko ko želi.

Foto: Promo

6. Citroen Grand C4 Spacetourer

Nakon skoro 30 godina tokom kojih je Citroen bio simbol komfornih i prostranih monovolumena, sada je tome došao kraj, jer je model Grand C4 SpaceTourer penzionisan u julu prošle godine.

Foto: Promo

7. Ford Mondeo

Zbog pada potražnje za limuzinama, Ford je rešio da nakon 29 godina obustavi proizvodnju legendarnog modela Mondeo u Evropi.

Foto: Promo

Ipak, ova limuzina će svoj život nastaviti u Kini.

8. Hyundai IONIQ

Prošle godine, korejska kompanija je iznenadila mnoge kada je obustavila prodaju modela IONIQ u električnom izdanju, a tokom 2023. sa tržišta se povlače hibridna i plug-in hibridna verzija.

Foto: Promo

9. Smart Forfour

Ubrzana elektrifikacija i selidba proizvodnje u Kinu doveli su do toga da Smart iz ponude izbaci model Forfour koji se bazira na Renault Twingu.

Foto: Promo

10. Toyota Camry

Hibridna limuzina je dva meseca nakon redizajna povučena iz prodaje na britanskom tržištu, a budućnost ovog modela u kontinentalnoj Evropi zavisi od njegovih prodajnih rezultata, koji nisu tako sjajni.

Foto: Promo

Bonus video: Vozili smo Mercedes T-Klasse – monovolumen koji se ne predaje lako