Snaga jednog brenda ogleda se u tome koliko su ljudi spremni da sa njim poistovete sve slične proizvode. Zahvaljujući popularnosti Jeepa, svako terensko vozilo u svakodnevnom govoru naziva se džip, svaki kalkulator je digitron, a pasta za zube često i kaladont. U drugim slučajevima, snažni brendovi u potpunosti odmenjuju svoje sinonime, pa tako mustange retko ko pamti kao divlje konje iz američkih prerija, već kao revolucionarnu seriju automobila predstavljenu 1964. godine.
Ikonografija koju je Mustang stvorio tokom šezdesetih godina pala je u vodu u sledećoj dekadi, najmračnijoj za američku automobilsku industriju. Mustang je u svojoj drugoj generaciji postao nejako ždrebe, a na put ka staroj slavi vratio se 1979. godine predstavljanjem treće Fox Body inkarnacije.
Gotovo ceo život, Vukašin, vlasnik Mustaga pred vama, proveo je zaljubljen u ovaj model, počevši od ranih sećanja upravo vezanih za Fox Body, pa kasnijih saznanja o starijim generacijama, retkim, traženim i opskurnim modelima.
„Iako u Evropi ova generacija nije popularna kao u Americi, kad god bih naišao na nekog Fox Mustanga u Srbiji, pokušavao sam da nađem načina da ga kupim.“
Sreća se Vukašinu osmehnula pre nekoliko godina. Našao je 1991. Ford Mustang GT 5.0 H.O. sa manuelnim menjačem i u skoro perfektnom stanju. Posle kratkih pregovora, ovaj Fox Mustang se našao u Vukašinovoj garaži, nakon čega je počelo naručivanje delova iz Amerike, te borba sa birokratijom, tehničkim pregledom i registracijom.
Vukašin ističe da ovaj automobil potpuno menja percepciju vožnje. Vozi se svakodnevno, a koje su prednosti, kao i mane automobila sa moćnim petolitarskim V8 motorom, manuelnim menjačem i pogonom pozadi, saznajte ovde.
Izvor: Autoslavia
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: