Automobili koji fabrički nisu imali ugrađen katalizator ili DPF filter, ukoliko su ispravni, moći će da prođu tehnički pregled od jula ove godine, kada će biti pooštrena kontrola izduvnih gasova, kažu na sajtu Polovni automobili.
Mnogi se ovih dana pitaju da li će moći da registruju svog dizelaša koji nikada nije imao DPF filter ili drugi stariji automobil koji se proizvodio bez katalizatora.
Odgovor je jednostavan, navode na sajtu Polovni automobili – ako je vozilo konstruisano i proizvedeno bez katalizatora i/ili DPF filtera, to znači da ne mora ni da ih ima da bi moglo da prođe tehnički pregled.
Dakle, ako automobil ni kao nov nije imao DPF i katalizator, nema potrebe da se ovi delovi ugrađuju zbog oštrijih mera na tehničkim pregledima koje kreću da se primenjuju od 5.jula.
Međutim, to što je automobil fabrički proizveden bez katalizatora ili DPF-a, apsolutno ne znači da automatski prolazi ispitivanje izduvnih gasova na tehničkom pregledu. Naime, kakvi će biti izduvni gasovi zavisi od stanja u kakvom je motor, kakvo mu je sagorevanje, da li je izduvni sistem negde oštećen…
Ako su motor i prateći elementi i sistemi ispravni i u relativno dobrom stanju, vozilo će proći ispitivanje izduvnih gasova bez obzira na starost i činjenicu da je fabrički proizvedeno bez katalizatora ili DPF filtera, ukoliko je reč o takvom automobilu.
S obzirom na to da se katalizatori ugrađuju duže od 30 godina, većina benzinaca na našim ulicama danas bi trebalo da ih ima. Izuzetak su, naravno, oldtajmeri, kao i „jugići“ i druge stare „zastave“…
Da li dizelaši imaju katalizator
Da, katalizator mogu da imaju i dizelaši. Mogu da ga imaju i oni sa DPF filterom i bez njega. Kod onih sa DPF filterom, naročito kod novijih modela, katalizator je uglavnom je smešten u isto kućište sa DPF-om. Zato kada se kod dizelaša ukloni DPF filter, obično odlazi i katalizator.
Da li neki automobil fabrički ima DPF i tačno od kada se ugrađuju ovi filteri, ne može da se kaže samo na osnovu godišta ili drugih podataka. To može da se proveri u ovlašćenom servisu preko broja šasije. Recimo da je DPF počeo kod retkih vozila da se ugrađuje od 2001. godine, a masovnija ugradnja kreće 2005 – 2006. godine.
Ako je automobil ispunjava Euro 5 standard, uveden u septembru 2009, onda skoro sigurno ima DPF.
Međutim, moguće je da automobil bude iz 2009. i 2010, a da nema DPF. Objašnjenje leži u raznim propisima, kao i u raznolikim pravilima određivanja godine proizvodnje automobila. U nekim slučajevima ne pomaže ni zavirivanje ispod vozila.
Zato se ne oslanjajte na godište, nego proverite preko broja šasije, po mogućnosti na više mesta, jer ništa nije 100 odsto sigurno, poručuju na sajtu Polovni automobili.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare