Letnji i zimski testovi dometa pojedinih električnih automobila pokazali su velike razlike u autonomiji. Rezultati testa koji su obavili What Car? i Move Electric pokazali su da hladno vreme najviše utiče na Porsche Taycan, dok je električni Fiat 500 zabeležio najmanju razliku u dometu.
Ovaj interesantan test obavljen je sa četiri identično opremljena automobila koji su voženi istom rutom po definisanim parametrima prošlog leta, a zatim ponovo početkom ovog meseca. Cilj ovog istraživanja bio je da se otkrije koliko niske temperature utiču na efikasnost baterije.
Tokom zimskog testa dometa, Porsche Taycan 4S Performance Battery Plus zabeležio je autonomiju od 360 kilometara sa punom baterijom, što je za 20,1% manje nego tokom leta, kada je domet bio 452 kilometra. Radi se o istom modelu sa točkovima identične veličine.
Drugi modeli koji su učestvovali u ovom istraživanju su Ford Mustang Mach-E Extended Range RWD (pad od 18% u odnosu na leto), zatim Škoda Enyaq iV (15,7%) i Fiat 500 42 kWH (15,2%). Ono što se pokazalo kao korisno jeste pozitivan uticaj kupovine električnog automobila sa toplotnom pompom, koja smanjuje trošenje baterije tako što toplotu iz pogonske jedinice šalje u unutrašnjost vozila, pa se na ovaj način greje kabina.
Testirano je pet modela koji su opremljeni toplotnom pompom, i njihov domet je bio u proseku 25,4% manji u odnosu na zvanične brojke prema WLTP standardu. Poređenja radii, pet modela koji su imali standardni grejač kabine su u proseku zabeležili deficit od 33,6%.
Testiranje je obavljeno na zatvorenom poligonu dužine 24 kilometra. Od toga, 4,2 kilometra su bila simulacija urbane vožnje za dosta zaustavljanja i kretanja, dok se 6,5 kilometara vozilo brzinom od 80 km/h. Poslednji deo poligona činila je simulacija vožnje na auto-putu brzinom od 113 km/h.
Bonus video: Koliki mu je domet, a cena? Vozili smo prvi Renault Megane na struju
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram