Pored Renaulta 5, i legendarna „četvorka“ će dobiti modernu, električnu verziju, a koncept koji najavljuje serijski model biće premijerno predstavljen na Salonu automobila u Parizu 17. oktobra.
Francuska kompanija objavila je dve tizer fotografije kojima najavljuje debi Renaulta 4 za 21. vek. Doduše, još uvek se radi o konceptu, a serijska verzija se očekuje za tri godine.
Legendarni Renault 4 je jedan od najpopularnijih automobila ikada. Takođe poznat kao 4L, ovaj hečbek je stvoren sa ciljem da bude rival Citroenu 2CV i proizvodio se od početka 1960-ih do sredine 1990-ih. Više od osam miliona primeraka sišlo je sa proizvodnih traka u 10 fabrika širom sveta.
Sada je došlo vreme za povratak, makar u vidu koncepta, jer će za 11 dana debitovati moderni Renault 4. U današnje doba sve mora da bude električno i po mogućnosti u obliku krosovera, pa će tako i nova „četvorka“ izbaciti motor sa unutrašnjim sagorevanjem i biti nešto viša od modela na kojem se zasniva.
I dok će Renault 5 koji se očekuje 2025. zadržati formulu malog gradskog automobila, Renault 4 će postati vozilo za avanturiste koje će sa karoserijskim oblikom krosovera pokušati da naplati aktuelnu SUV maniju. Prve tizer fotografije upravo pokazuju da će koncept imati terenske pneumatike i povišen klirens.
Tizer fotografije su zamračene, ali se naslućuje avanturistički duh ovog koncepta uz pomoć detalja na karoseriji kao što su krovni kofer i držač za bicikle na zadnjem staklu. Originalni Renault 4 je imao dužinu od svega 3.663 milimetara, ali se čini da će moderni ekvivalent biti znatno veći. Francuska kompanija je izjavila da je legendarnom automobilu dala „moderan obrt“, pa se očekuje veliki broj dizajnerskih detalja koji su inspirisani originalnom „četvorkom“.
Novi Renault 4 je samo jedna od premijera francuske kompanije na Salonu automobila u Parizu koji počinje 17. oktobra. Pored ovog koncepta, debitovaće još jedan, i to Renault R5 Turbo 3E, dok će publika u glavnom gradu Francuske imati priliku da po prvi put uživo vidi i SUV Austral.
Bonus video: Vozili smo Renault Megane na struju