Foto:Renault

Potvrđeno je da će legendarni Renault 4 dobiti novo izdanje i debitovati posle 2024. Ipak, model kog svi pamtimo kao jeftini auto velikih mogućnosti, u budućnosti će dobiti sasvim drugačiju ulogu. Nova verzija bi u gami mogla da popuni prazninu u segmentu krosovera, gde se nalazi Captur koji ima hibridnu i plug-in hibridnu verziju, ali ne i potpuno električnu.

Novi Renault 4 će po svemu sudeći nositi oznaku 4ever, a premijerno će biti predstavljen 2025. godine. Kako smo ranije pisali na našem portalu, 4ever će imati istu CMF-BEV osnovu kao retro inspirisan Renault 5 i biće u formi crossovera, ali osetno više cene. Ako uzmemo u obzir ranije objavljenu cenu za pomenutu „peticu“ koja će koštati 22.000 evra, stvari postaju jasne.

Šef Renault-a, Luca de Meo je kako piše Index.hr, na nedavno održanom minhenskom sajmu automobila potvrdio glasine o povratku Renaulta 4, ali je i rekao: „Mnogo smo naučili od toga što smo prvi ponudili električni auto u Evropi, ali to je bila skupa lekcija. Ovi automobili moraju da nam donose profit.“

Time je de Meo još jednom dao do znanja da više ne žele da gube na električnim modelima kao na modelu Zoe, kao i da s 10 novih električnih modela žele do kraja decenije povećaju udeo električnih modela u prodaji na čak 90%. Dobra je stvar da već nova platforma koju koristi Renault 5 snižava troškove proizvodnje za 33% u odnosu na Zoe koji ostaje u prodaji do 2024. godine. Takođe, očekuje se da će cena baterija pasti sa 100 USD do 2025. na 80 USD za 1 kWh do 2030. godine.

Podsetimo, originalni Renault 4 se proizvodio od 1961. pa sve do 1994. godine. Poslednji primerci su se na regionalnom tržištu prodavali po ceni od oko 6.500 nemačkih maraka.

Naslednik će sasvim sigurno koristiti retro dizajn uz elemente futurističkog stila, dok će sve ostalo biti neka nova priča.

Pogledajte neke od predloga dizajna budućeg Renault 4 modela:

Bonus video: Koji su to automobili bolji od Moskviča

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar