Automobili su pametniji nego ikada pre zahvaljujući modernoj tehnologiji. Čelnici mnogih automobilskih brendova su rešili da profitiraju na ovoj činjenici, pa već naplaćaju korišćenje različitih sistema asistencija vozaču. Izvršni direktor Forda, Jim Farley objavio je da će ova marka do 2030. godine samo od naprednih sistema asistencije zaraditi čak 20 milijardi dolara.
Američka kompanija ne želi da se opusti i da dozvoli drugim automobilskim brendovima da ih prestignu u inovacijama.
Mnoge funkcije koje Ford planira da naplati su zapravo napredni sistemi asistencije vozaču kao što su Blue Cruise i ActiveGlide, koji omogućavaju manje fizičke aktivnosti za volanom. Pored toga, Farley želi da kompanija zarađuje i na funkcijama autonomne vožnje koje još uvek nisu zvanično objavljene.
„Mislim da je ovo najveći i najuzbudljivi način ubiranja prihoda u našoj istoriji još od Modela T. Nekada smo koristili svoje telefone za obavljanje poziva, a onda su ugrađeni razni sistemi, senzori i softveri koji su omogućili da se ti uređaji ne koriste samo za pozive. Slično će biti i sa automobilima. Promenićemo vožnju, kao što je Apple promenio mobilni telefon“, rekao je Farley.
Kako piše Auto Klub, iako je opcija doplate za određene funkcije nakon inicijalne kupovine automobila sjajna, plan bi mogao da donese veće troškove potrošaču. Jedan od primera su vozila marke Tesla, jer je ova kompanija uklonila određene funkcije automobila koji je prodat kao polovni jer ih novi vlasnik nije platio.
Bonus video: Vozili smo Ford EcoSport – Jeftiniji od konkurencije i u full opremi
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare