Ne tako davno, kupci su bili u mogućnosti da kupe pristojno opremljen kompaktni automobil za 15 hiljada evra, a danas za taj novac nije moguće kupiti ni verziju sa osnovnim paketom opreme. Šta se promenilo u poslednje dve decenije?
Nemački Automobilwoche je proverio koliko su automobili poskupeli. Prema njihovoj računici, prosečna cena porodičnog kompakta je od 2002. do 2020. godine porasla za neverovatnih 63%, dok je u B segmentu rast neznatno manji, ali i dalje ogromnih 59%. Istina, automobili su snažniji, opremljeniji i sigurniji, ali se postavlja pitanje opravdava li sve to toliki rast cena.
Prema Jato Dynamics-u, prosečna cena kompakta iz C segmenta, u koji ulaze, primera radi, Ford Focus, Renault Megane i VW Golf, 2002. godine bila je 18.400 evra. 18 godina kasnije taj se iznos popeo na čak 30.000 evra. Ako izuzmemo elektrifikovane verzije, porast je i dalje veliki i iznosi 53%, pa im je cena sa 13.000 stigla na čak 21.000 evra. Na sve se može nadovezati i inflacija prema kojoj je 18.400 evra 2002. godine kao 24.576 evra danas. I dalje ostaje povećanje od 21%, u koje se može ubaciti niz faktora, od povećanih cena razvoja, do spomenute opreme i slično.
Kako piše Index.hr, na primeru Golfa stvari stoje ovako. Njegova prosečna cena je od 2002. do 2010. godine porasla 22%, a od 2010. do 2020. još 37%. U drugoj deceniji ovog veka, Golf je dobio skuplje hibridne izvedbe, posebno opremljeni R-Line, ali i brojne skupe modele (GTI, GTD, GTE, GTI Clubsport, R).
U budućnosti možemo očekivati dalji rast cena. Osim što su modeli sve veći i snažniji, činjenica je da elektrifikacija i sve kompleksnija oprema imaju sve veći udeo u ceni automobila koju na kraju plaća kupac.
Bonus video: Avionom kroz tunel – da moguće je!
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: