Šta je isplativije kupiti kao polovni: VW Golf 6 ili 7?

Auto 04. maj. 202113:40
Podeli:
Volkswagen Golf 6, Golf 7
Foto: Promo

Koji bi od dva polovna Volkswagena bio isplativija kupovina - VW Golf 6 ili 7? Auto Klub je uradio detaljno poređenje dva modela, i iako vizuelna razlika nije prevelika, noviji model ipak nudi poboljšanja na svim poljima, ali je neretko i duplo skuplji.

Bez obzira na to je li reč o novom ili polovnom Golfu, ovaj model je već dugi niz godina najtraženiji kod kupaca polovnjaka. A trenutno se na tržištu javlja dilema između Golfa 6 i 7. Iako vizuelna razlika nije prevelika, noviji model ipak nudi značajnija poboljšanja. Pravo pitanje je da li su ta poboljšanja vredna razlike u ceni.

Vratimo se malo unazad: 2008. godine Volkswagen je iznenadio sve zamenivši Golf V (2003. – 2008.) dosta ranije nego što se to očekivalo. Međutim, proizvodnja tadašnjeg najpopularnijeg modela bila je preskupa. Njegova zamena, Golf 6, (2008. – 2012.) koristio je istu platformu, ali je dizajniran sa drugačijim sklopovima koji su mogli da se sastavljaju negde drugde i da se brže koriste na proizvodnoj liniji. „Šestica“ je donela novi nivo prefinjenosti i bezbednosti u svoju klasu, a danas ostaje među omiljenim na tržištu polovnjaka.

Volkswagen Golf 6, Golf 7
VW Golf Mk VI, Foto: Promo

Sa druge strane, Golf 7 (2012. – 2020.) stigao je na potpuno novoj platformi (Golf 5 i 6 imaju istu), bio je proglašen Svetskim automobilom godine i dobitnik nagrade „Zlatni volan“ u Nemačkoj.

Sada, iako na tržištu polovnih košta više od svojih rivala, kompaktni porodični VW dizajniran je i izrađen po višim standardima od većine njih. Uz to, sadrži neke od najsavremenijih bezbednosnih tehnologija i efikasne benzinske i dizel motore – što i nije neka razlika u odnosu na prethodnika.

Volkswagen Golf 6, Golf 7
VW Golf Mk VII, Foto: Promo

Nastavljajući trend koji postoji još od predstavljanja prvog modela 1974. godine, Golf 7 je porastao u odnosu na svog prethodnika – duži je 150, širi 13 i niži 4 milimetara, a nešto je i lakši. Neke varijante su lakše i do 100 kilograma u odnosu na prethodni model, zavisno od motora. Poboljšana je i aerodinamika, pa je tako „sedmica“, sa koeficijentom otpora 0,27, za 10 odsto aerodinamičnija od „šestice“.

Što se tiče dizajna, dva Golfa su prilično slična. Međutim, stvar je u detaljima. Rubovi točkova na „sedmici“ mnogo su izraženiji, površina elemenata je „čistija“ nego pre, zbog čega automobil izgleda proporcionalnije. Najizraženija razlika su prednja svetla, koja su oštrijih linija na novijem modelu.

Ulaskom u kabinu „sedmice“ nećete dobiti osećaj da ste u nekom drugom automobilu nego Golfu. Enterijer je suptilan, praktičan i izrađen sa osećajem za detalje.

Međutim, postoje primetne prednosti. Za razliku od Golfa 6, noviji model ima više prostora za putnike. Primera radi, prostor za noge pozadi je za 15 milimetara veći, a prednja sedišta mogu da idu i za 20 milimetara više unazad, što je pogodnije za više vozače. Ima i više prostora za ramena napred i pozadi (31 mm), više prostora za laktove (22 mm), a prtljažni prostor povećan je za 30 litara, pa iznosi 380 litara.

Kontrolna tabla u kabini „sedmice“ ostavlja kvalitetniji utisak i više je okrenuta prema vozaču, kao što je to slučaj kod Golfa 3. i 4. generacije. Uz to, 5,8-inčni ekran postao je standard, a završna obrada je ono što enterijer čini mnogo privlačnijim. Predstavljanjem „sedmice“ bogatija je i standardna oprema, tako da nećete pronaći model bez funkcija kao što su Bluetooth, prednji naslon za ruke i druge stvari bez kojih verovatno možete preživeti.

Što se tiče ponašanja na putu, „sedmica“ nudi malo bolje iskustvo što se tiče upravljanja, performansi i efikasnosti, a glavni razlog je tehnologija. Noviji model je dobio mnoštvo bezbednosnih opcija. Najveći novitet je unapređeno upravljanje zbog kog je Golf 7 direktniji pri malim brzinama, a stabilan pri višim, zbog čega je okretniji nego Golf 6. Sve drugo je – isto.

Volkswagen Golf 6, Golf 7
VW Golf VII, Foto: Promo

Ispod poklopca motora je najmanje promena. Iako postoje manje razlike u ponašanju na putu zbog tehnoloških promena, sami motori ostaju efikasni kao i kod starijeg modela. Svi benzinski motori sada su opremljeni turbopunjačem, a ponuda kreće od 1.0-litarskog trocilindarskog TSI od 110 KS (koji ne postoji u šestoj generaciji), sledi četvorocilindarski 1.2 (85 KS) do 1.4 TSI (125 KS).

Dizelaši uključuju 1.6-litarski TDI od 110 KS, kao i 2.0 TDI od 150 KS. Ako od svog Golfa želite najbolje, opcije su 2.0 GTD od 183 KS i 2.0 GTI od 220 KS. Zavisno od motora, Golfu 7 treba u proseku pola sekunde manje do stotke u odnosu na Golfa 6, a malo je niža i potrošnja.

Volkswagen Golf 6, Golf 7
VW Golf VI, Foto: Promo

Volkswagen Golf je, uz Porsche 911, jedan od najboljih primera evolucije automobila na tržištu. Prilikom prelaska iz generacije, ni u jednom trenutku nije napravljen stratosferski skok, već je uvek pomalo unapređivan na važnim područjima.

Cene šeste generacije u Srbiji kreću se od oko 5.000 evra pa naviše, dok ćete za sedmu generaciju neretko morati da izdvojite i duplo više. Dobri, mlađi primerci kreću se i oko 15.000 evra.

Ako kupujete polovni kompakt pet do sedam godina starosti, misli će vam krenuti prema Golfu, a i šesta i sedma generacija se poprilično uvoze i lakše se dalje prodaju.

Oba modela imaju ugled zasnovan na prethodnim generacijama, baziran na istrajnosti, jakom držanju cene i lakoj daljoj prodaji. Prednosti su jasne, ali vrede li tu razliku u ceni – na vama je da odlučite.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar