Francuska kompanija predstavila je novi SUV C segmenta i naslednika Kadjara koji je dobio ime Austral. Radi se o potpuno novom modelu, koji je elektrifikovan i postavljen na novu platformu, a odlikuju ga moderan dizajn i brojne tehnologije.
Novi Austral je prvi Renault koji će koristiti treću generaciju CMF-CD platforme, koja je razvijena zajedno sa Mitsubishijem i Nissanom, a koji može da koristi veliki broj različitih elektrifikovanih pogonskih jedinica.
Što se dizajna tiče, Austral mnogo više liči na Renault Megane E-Tech nego na odlazećeg Kadjara. Tu su prednja svetla u obliku slova C koja su dizajnerski potpis francuske kompanije, aluminijumski točkovi veličine do 20 inča i velika maska hladnjaka.
Zadnji deo automobila takođe ima LED svetla u obliku slova C, a na vratima prtljažnika velikim slovima ispisan je naziv automobila. Renault Austral biće dostupan u 7 različitih boja, a najviši paket donosi i dvobojnu karoseriju.
Austral će biti prvi model u gami Renaulta koji će imati opcioni Esprit Alpine paket opreme koji je baziran na izgledu Alpininih sportskih automobila. Ova verzija imaće sivu boju karoserije sa crnim detaljima, unikatne 20-inčne točkove sa Alpine oznakom, dok će unutrašnjost krasiti Alcantara i plavi šavovi.
Renault je značajno unapredio izgled unutrašnjosti, pa se Austral značajno razlikuje od Kadjara, sa fokusom na kvalitet materijala i naprednu tehnologiju.
Centralni ekran infotainment sistema u višim paketima opreme ima dijagonalu od 12,3 inča, a dizajnerski čini jednu celinu sa 12-inčnom digitalnom instrument tablom.
Kupci imaju veliki izbor materijala u kabini, kao što su drvo, koža, Alcantara, tekstil, ali biće dostupni i drugi materijali prijatni na dodir.
Što se pogonskih jedinica tiče, biće dostupna dva hibrida koji su kombinacija 1,2-litarskog benzinca sa 3 cilindra i elektromotora. Slabija verzija imaće 160 KS, dok snažnija raspolaže sa čak 200 KS. Prema zvaničnim informacijama, potrošnja goriva po WLTP standardu iznosi 3,83 l/100 km.
Dizela nema u ponudi, ali će biti dostupan benzinac u blago hibridnoj tehnologiji za koji Renault tvrdi da je „prava alternativa za dizel“. Radi se o dobro poznatom četvorocilindarskom agregatu zapremine 1,3 litara, a snaga iznosi 140, odnosno 160 KS.
Renault tvrdi da nova platforma čini Austral vrlo zabavnim za vožnju. Ovaj model ima torzionu zadnju osovinu u osnovnom paketu opreme, ali bolje opremljeni modeli dobijaju multi-link. Zajedno sa opcijom okretanja zadnjih točkova, Austral ima preciznije upravljanje i krug zaokreta od svega 10,1 metara.
Renault počinje sa prodajom novog Australa sredinom ove godine, a prve isporuke kupcima se očekuju tokom jeseni. Cena još uvek nije poznata.
Bonus video: Ekran kao distrakcija, električni Renault Megane i trkačka Cupra
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram