Američka kompanija napravila je nešto što bi svaki pravi ljubitelj automobila marke Porsche poželeo – kultni, orignalni 911, ali u izdanju za novo doba.
Singer Vehicle Design, američka kompanija koja se bavi modifikacijama kultnih modela 911, predstavila je Turbo Study, retromod koji spaja izgled generacije 930 sa svim benefitima nešto novijeg modela sa oznakom 964.
Kada je 1975. godine Porsche predstavio prvi 911 sa turbo punjačem, mnogi su to smatrali blasfemijom, ali iz sadašnje perspektive to je bio odličan potez nemačke kompanije. Da, činjenica je da je automobil imao mnoge mane, a možda najveća od njih bila je turbo rupa.
Naime, Porsche 911 za kodnom oznakom 930 imao je takvu pauzu u isporuci snage da ste mogli da popijete kafu za to vreme, ali to nije bio najveći problem. U trenutku kada turbina konačno proradi, ogromna količina snage koja se prenosi na zadnje točkove često je dovodila do gubitka kontrole nad automobilom. Zbog toga je ovaj model dobio i nadimak „Tvorac udovica“.
Mehaničke promene
Singer je rešio da predstavi svoj omaž legendarnom modelu 911 Turbo koji se proizvodio od 1975. do 1989. godine, a mehaničke promene dovode do poboljšanja perfomansi i bezbednije vožnje. Naime, mehanika, šasija i motor su zasnovani na generaciji 964, dok je sam izgled automobila inspirisan nešto starijim Turbo modelom sa oznakom 930.
Karbon-keramičke kočnice pružaju izvanredno zaustavljanje, dok je sportski izduvni sistem dostupan kao opcija. Treba napomenuti da je ovo prvi Singerov automobil sa turbo punjačem.
Dizajn
Karoserija izgledom podseća na 911 Turbo koji je premijerno predstavljen pre 47 godina, ali je u stvari vrlo moderna. Napravljena je od karbonskih vlakana, i na taj način smanjuje težinu automobila istovremeno povećavajući čvrstinu karoserije, čiji je oblik neznatno promenjen zbog estetike i funkcionalnosti.
Izmenjen je prednji branik, kao i retrovizori, a na lukovima zadnjih točkova sada se nalaze veliki usisnici vazduha. Predstavljeni primerak je u „Wolf Blue“ boji koja je kreacija Singera stvorena u konsultaciji sa klijentom.
Unutrašnjost
Enterijer je dizajniran sa fokusom na luksuz i praktičnost. Izgledom asocira na originalni 930 iz 1970-ih, a u kabini se nalaze najkvalitetniji materijali poput kože i drveta. Ugrađeno je novo ozvučenje, zamenjene su pedale, a izmenjen je i upravljač.
Moderni dodir je bežični punjač za mobilni telefon na centralnoj konzoli. Dostupni su tempomat i klima uređaj, dok su sedišta elektronski podesiva i imaju opciju grejanja. U Singeru nisu preterivali sa ogromnim ekranima, pa se može reći da je njihov Turbo Study idealan kompromis između 20. i 21. veka.
Performanse
Singerov automobil nazvan Turbo Study pokreće 3,8-litarski šestocilindraš sa dva turbo punjača, a snaga zavisi od želje kupaca, a u svakom slučaju iznosi više od 450 KS. Naravno, motor je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem.
U zavisnosti od želja kupaca, 911 Turbo Study by Stinger biće dostupan sa pogonom na zadnjoj osovini ili na sva četiri točka. S obzirom da će snaga zavisiti od izbora kupaca, Singer nije objavio podatke o ubrzanju i maksimalnoj brzini.
Singer još uvek nije saopštio koliko će primeraka biti napravljeno, niti koliko će koštati, ali se očekuje da će biti znatno jeftiniji od njihove verzije modela 911 sa oznakom DLS koji ima cenu veću od 2 miliona evra. Prema određenim najavama, očekuje se duplo niža cena od oko milion evra. Jeste jeftinije, ali nije jeftino.
Bonus video: Šumadija, Porsche i 5.200 konjskih snaga u jednom danu
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram