Foto:Renault

Drugu godinu zaredom pandemija korona virusa sprečava održavanje najvažnijeg sajma automobila na svetu, koji se tradicionalno dešavao svakog marta u Ženevi. Da ga je ove godine bilo, ovo bi bile najvažnije premijere.

Da je sve normalno, sada bi se na Salon automobila u Ženevi u Palexpo centar, uputilo više od 10.000 automobilskih novinara i preko 600.000 posetilaca.

To je najvažniji sajam automobila na svetu. Ženevski salon se iščekuje sa najvećim nestrpljenjem jer proizvođači automobila upravo za ovu izložbu čuvaju koncepte i prikazuju budućnost. Najveći javni događaj u Švajcarskoj, koji danas vredi oko 180 miliona evra za lokalnu ekonomiju, prvi put je održan 1905. godine. Pa, iako je pandemija odložila mnoge sajmove na globalnom planu, u automobilskom smislu Ženeva će najviše nedostajati.

Tako su se neke premijere posebno čuvale sve do nedavno, jer su pojedini proizvođači smatrali da možda ima šanse da se ovaj sajam održi. Sada je jasno ga neće biti, pa svaki dan stižu vesti o raznim novitetima, koji bi se pojavili na salonu, ali su nažalost prikazani putem online premijera. Pred vama je pregled samo najvažnijih modela koji uvode revoluciju za brend koji predstavljaju i koji bi se našli u Ženevi.

Povratak legende – Novi Renault 5

Koncept R5 je mali gradski model koji oživljava legendu. Originalni R5 je prikazan 1972. godine i proizvodio se do 1985. kada ga je zamenio Renault Clio. Sviđa nam se što je novitet odmah prepoznatljiv, odnosno što nije postao krosover, kao što je to slučaj sa mnogim povratnicima kod drugih brendova, poput Ford Pume.

Foto:Renault

Gotovo svi elementi koji su preuzeti sa originalnog R5, na novom modelu su dobili savremene funkcije.

BMW struja i snaga

Ženeva bi bila prilika da BMW javnosti prikaže najsnažniji M5 ikada – verziju CS koja pod haubom krije 4,4-litarski V8 twin-turbo agregat sa 635 KS. Ima 10 KS više nego M5 Competition, od koga je lakši za čak 70 kg, dok je niži za 7 mm. Koristi brojne karbonske delove, o kojih je najupadljivi krov celokupno izrađen od ugljeničnih vlakana.

Foto: Promo

U kombinaciji sa 750 Nm, najsnažnija “M petica” svih vremena je i najbrža, pa joj do stotke treba samo 3.0 sekunde (za 0,3 sek. je brža od M5 Competiton). Najveća brzina je 305 km/h.

Takođe, osim M5 CS, BMW bi predstavio i novu električnu kupe-limuzinu, prikazanu juče – model i4. Novitet na struju ima domet od 590 km, ukupna snaga sistema iznosi 530 KS, pa i4 do 100 km/h stiže za 4 sekunde.

DS4 premijum hečbek

Na štandu brenda DS centralno mesto bi zauzeo DS4 – premijum hečbek. Ovde je glavni adut stil. Dijametralno različit od nemačke škole, novi DS 4 će svakako biti “čudak”u sterilnoj ekipi.

Upravo zbog toga, ovo uopšte nije loše, jer malo razmrdavanja klase nikad nije na odmet. A kako izgleda, novi hečbek/krosover uneće potrebnu zabavu, kao i “wow” efekat u klasu stroge ekipe.

Uz premijum detalje, DS 4 nudiće drugi nivo autonomne vožnje, aktivno oslanjanje i veliki head-up displej. Od motora biće dostupni motori SUS (benzin i dizel), kao i plug-in hibridne varijante.

Toyota i najmanji model

Toyota bi za svoju zvezdu izabrala novi Aygo, koji je predstavila juče. Reč je o X Prologue konceptu malog gradskog modela koji je japanska kompanija dizajnirala u Evropi, za Evropljane.

Foto:promo

Naslednik poznatog mališana Aygo, sada je postao mini-krosover, i donosi neobični dizajn. Kako je ranije najavljeno, Aygo X bi trebalo da se nudi isključivo sa konvencionalnim motorima (SUS).

Lotus ima najsnažniji model na svetu

Veliku pažnju na Salonu u Ženevi sigurno bi privukla Lotus Evija – model koji se nalazi na listi najskupljih, ali i najsnažnijih automobila na svetu.

Pomoću seta elektromotora isporučuje 2.029 KS i 1.700 Nm. Do 100 km/h stiže za manje od tri sekunde, a domet je oko 400 km. Cena iznosi 1.9 miliona evra, a serija broji 130 primeraka.

Uvek prisutan – Porsche 911

Postoji nepisano pravilo koje kaže da Ženeva ne može da prođe bez predstavljanja neke verzije Porschea 911. Ove godine to bi bio GT3. Novitet ima preko 500 KS, izvučenih iz 4.0 motora sa 6 cilindara i nema turbo! Dakle, čisti i lagani atmosferac, namenjen brzoj vožnji po stazi.

Foto:promo

McLaren na struju

Britanski proizvođač superautomobila bi prikazao svoj sportski plug-in hibrid. Model Artura je brzi karbonski dvosed kog pokreće trolitarski V6 benzinac potpomognut elektromotorom.  U Velikoj Britaniji košta preko 180.000 funti.

Foto:promo

Najveća Dacia

Kako se za Ženevu čuvaju koncepti, Dacia bi nastupila sa svojim najvećim modelom – Bigster. Robusno vozilo, sa jednostavnim principima, poput izbora da koristi sirovu recikliranu plastiku za sve zaštitne panele karoserije, stiže pre 2025. Kako kažu čelnici kompanije, zadržaće se u okvirima Dačijinog cenovnog ranga. To nam se sviđa!

Dacia Bigster Concept
Foto: Dacia/Promo

Dacia Bigster je SUV dužine 4,6 metara, vrlo jednostavnih kockastih linija i čitav dizajn je u fazonu: “Ono što vidiš, to i dobijaš”. Više o ovoj Dačiji pročitajte ovde.

Audi na struju

Nema dileme da bi zvezde kod Audija bili električna limuzina e-tron GT i RS, kao i SUV e-tron Q4. Električne kupe-limuzine pokreću dva elektromotora – na prednjoj i zadnjoj osovini, RS razvija 598 konjskih snaga i čak 830 Nm, a osnovni GT raspolaže sa 476 KS i 630 Nm obrtnog momenta.

Foto: Audi

Q4 je krosover nastao na MEB platformi koju deli sa Volkswagenovim I.D. modelima, pa je sa dužinom od 4.590 mm u nivou Audija Q3, kao i VW ID.4 i Škode Enyaq iV. Stiže već sledećeg meseca, a osim tehnoloških bisera koje uvodi, ističe se izdašnim prostorom u kabini.

Foto:Audi

Izvor: Autocar/Nova.rs

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare