Lamborghini Sian Roadster
Lamborghini Sian Roadster; Foto: Promo

S obzirom na finansijsko stanje u našoj zemlji, za mnoge od nas svaki nov automobil ujedno je automobil snova. Ipak, to ne znači da se tamo negde ne kupuju vozila sa cenom od sedam cifara.

A u tom svetu imena kao Ferrari, Porsche i Lamborghini nisu jedina. Štaviše, njihova gama je čak osetno jeftinija, ali mogu da konkurišu sa pojedinim specijalnim modelima izrađenim u nekoliko primeraka.

Ovo je lista najskupljih i najekskluzivnijih u 2021. godini. Verovatno ih nećete videti na domaćim putevima, ali svejedno, dobro je znati ko je danas u vrhu.

10. McLaren Elva

Top 10 otvara McLaren. Iako su iz fabrike u Wokingu izlazili i skuplji automobili, a već je najavljen još skuplji Sabre, Elva je model koji uskoro dolazi. Najavljeno je 399 primeraka, a zatim je taj broj smanjen na 149.

Foto:Promo

Ne i cena, koja je ostala na nivou od 1.5 miliona evra. Ovaj roadster bez krova ima V8 biturbo motor sa 815 KS i 800 Nm, a do 200 km/h stiže za 6.7 sekundi.

9. Bentley Bacalar by Mulliner

Sledeći na redu je Bentley Bacalar by Mulliner. Oni su odlučili da ponude stvarno poseban automobil. Ovde je stil u prvom planu, a to znači i čistu ekskluzivu. Automobil je bez krova sa enterijerom izrađenim od drveta starog 5.000 godina.

Foto:Promo

Na svetu će biti samo 12 ovakvih vozila, a cena svakog je oko 1.7 miliona evra. Pokreće ga motor od 6.0 litara sa 12 cilindara i 659 KS. Pogon je na svim točkovima, do 100 km/h stiže za 3.5 sekundi i vozi do 322 km/h.

8. Lotus Evija

Na osmom mestu je najskuplji električni hiperautomobil, ali i najjači automobil na svetu – Lotus Evija.

Pomoću seta elektromotora isporučuje 2.029 KS i 1.700 Nm. Do 100 km/h stiže za manje od tri sekunde, a domet je oko 400 km. Cena iznosi 1.9 miliona evra, a serija broji 130 primeraka.

7. Rimac C_Two

Nešto slabiji, ali skuplji, brži i s većim dometom je hrvatski hiperautomobil Rimac C_Two. O ovom automobilu je sve rečeno, a stigla je i vest da je svih planiranih 150 primeraka prodato, i to po ceni od čak 2.2 miliona evra za svaki.

Foto:Promo

Za utehu, tu je i Pininfarina Battista, tehnološki blizanac sličnih performansi i cene.

6. AMG Project One

Foto:Promo

Na 6. mestu je AMG Project One. Najkraće rečeno, to je bolid Formule 1, a pokreće ga hibridni 1.6 V6. Cena je oko 2.3 miliona evra.

5. Aston Martina Valkyrie

Glavni konkurent AMG-u dolazi iz Aston Martina. Zove se Valkyrie, ima atmosferski Cosworthov V12 motor i cenu nešto manju od tri miliona evra.

Foto:Promo

4. Koenigsegg Jesko

Bolid iz Koenigsegga zove se Jesko, a pretendira na mesto najbržeg na svetu. Sa 1.600 KS i 1.500 Nm Jesko je nezaustavljiv, a tada vozi na alkohol, E85.

Foto:Promo

Može biti i nešto „smireniji“ kada njegov 5.0 V8 razvija 1.280 KS dok pije čist benzin. Verzija Absolt 500 navodno može da ide i preko 500 km/h. Jesko košta nešto ispod 3 miliona evra.

3. Lamborghini Sián FKP 37

Na trećem mestu je Lamborghini Sián FKP 37, najbrži model ove kompanije u istoriji. Ima V12 motor u hibridnoj varijanti, ali i cenu od 3.3 miliona evra, što je gotovo deset puta više od Aventadora SVJ na čijoj osnovi je nastao.

Svi primerci su prodati. Ubrzanje do stotke traje 2.8 sekundi, vozi do 350 km/h, a u njemu će uživati samo 63 srećnika.

2. Bugatti Chiron Pur Sport

Foto:Promo

Na drugom mestu je Bugatti. Chiron Pur Sport nije najskuplji, ali je jedini koji još uvek nije rasprodat. Cena je slična gore pomenutom Lamborghiniju, odnosno oko 3.3 miliona evra.

1. Pagani Huayra Tricolore

Potpuno neočekivano, najskuplji serijski automobil u ovoj godini je Pagani. I to ne neki novi model, već Huayra Tricolore. Verovali ili ne, ovaj model košta 5.5 miliona evra.

Foto:Promo

Za utehu je, recimo, da uz niz posebnih detalja nosi titulu najjačeg Paganija ikada, a to nije mala stvar. Mercedesov 6.0 V12 sada razvija 840 KS i 1.100 Nm, koje su na usluzi automobilu teškom svega 1.270 kg. Ponavljamo: 5.5 miliona evra!

 

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar