Foto:Mercedes

Ovo tvrdi izvršni direktor Mercedsa Ola Kallenius, i kaže da će nemačka kompanija favorizovati „tehnički superiorne“ električne motore u odnosu na motore sa unutrašnjim sagorevanjem koje pokreću e-goriva.

Prvi čovek Mercedesa tvrdi da motori koje pokreće e-gorivo nemaju efikasnost, snagu i nultu emisiju štetnih gasova poput električnog pogona. Mercedes već sada u ponudi ima 8 električnih modela, a EQE SUV je najnoviji od njih.

Foto:Mercedes

Nakon što je Nemačka blokirala zabranu prodaje automobila sa konvencionalnim pogonom dok se ne postigne dogovor o e-gorivu, svi su pomislili da većina najvećih proizvođača iz ove zemlje planira upotrebu sintetičkog goriva za svoje automobile u budućnosti.

Ipak, Mercedes ostaje veran svojim prvobitnim planovima, a to je elektrifikacija cele game.

Električni pogon je superioran

Kallenius tvrdi da su prednosti elektromotora brojne, od snage, preko efikasnosti, pa do nulte emisije štetnih gasova. „Elektropogon je i dalje mlada tehnologija u poređenju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. I dalje vidimo ogroman potencijal za napredak, električni pogon će do kraja ove dekade prestići motor sa unutrašnjim sagorevanjem po pitanju performansi“, izjavio je prvi čovek Mercedesa.

Infrastrukturni izazovi

Izvršni direktor Mercedesa smatra da prelazak na električne automobile dolazi brže nego što je očekivano, ali i da postoje izazovi kojima moraju da se pozabave zakonodavci.

Foto:Mercedes

„Mi ćemo da se pobrinemo za proizvod, ali države moraju da rade na proširenju infrastrukture punjača, a svi zajedno moramo da promivšemo čistu, zelenu energiju iz obnovljivih izvora“, rekao je Ola Kallenius.

Litijum je „nova nafta“

Prema rečima Kalleniusa, litijum, kojeg je nazvao „novom naftom“, predstavlja još jedan kritičan element za koji je potrebna nova strategija.

fundao portugal rudnik litijuma
Foto: Global Media Group / ddp USA / Profimedia

„Izgradnja kapaciteta u rudarstvu i preradi litijuma je gigantski industrijski poduhvat. Neće se sve sirovine kopati u Evropi, pa su nam potrebni trgovinski sporazumi sa Kanadom, Australijom i državama Južne Amerike“, dodaje Kallenius.

Bonus video: Vozili smo „S-Klasse na struju“, model EQS