Odnos između biciklista i vozača automobila nije baš uvek najbolji. Biciklisti se suočavaju sa opasnošću potencijalne saobraćajne nezgode sa vozilom koje se kreće velikom brzinom, dok mnoge vozače nerviraju biciklisti koji ometaju saobraćaj. Međutim, ko uzrokuje više nezgoda, vozači automobila i biciklisti?
Prema novom istraživanju, biciklisti i vozači automobila su podjednako krivi prilikom udesa. Na prvi pogled, čini se da su motorna vozila odgovornija za saobraćajne nezgode, samim tim što su veća i kreću se većom brzinom. Međutim, ponekad je pravi izazov za vozače da primete bicikliste na gradskim ulicama. Istraživanje pokazuje da i jedni i drugi imaju potencijal da prouzrokuju udese.
Treba napomenuti da je količina informacija ograničena, što sprečava analitičare da detaljno istraže ovaj problem, jer je većina podataka dobijena od državnih i lokalnih vlasti. Na primer, kao deo studije o udesima automobila i bicikli, Odeljenje za javnu sigurnost Minesote otkrilo je da su biciklisti krivi u 49 posto slučajeva, dok je krivica na strani vozača automobila u 51 posto udesa.
Prema rezultatima ove studije, najveći uzrok nesreća bilo je neustupanje prava prvenstva prolaza. Ipak, drugo istraživanje iz glavnog grada SAD, pokazalo je da biciklisti uzrokuju veći broj udesa od vozača automobila. Organi federalne vlasti su sproveli brojna istraživanja povodom bezbednosti u saobraćaju, ali nemaju mnogo informacija koje se tiču udesa u kojima su učestvovali biciklisti i vozači automobila.
I dok je krivica za udese i dalje teška za određivanje, sasvim je jasno da biciklisti učestvuju u većem broju saobraćajnih nezgoda od vozača automobila, i to duplo. Ipak, većina ovih incidenata ne uključuje automobile, jer je tek svaka treća nezgoda biciklista u SAD zapravo sudar sa motornim vozilom, prenosi MotorBiscuit.
Prema zvaničnim podacima, u toku jedne godine pogine oko 1.000 biciklista, dok oko 130.000 bude povređeno u udesima širom Sjedinjenih Američkih Država. Koliko su u opasnosti, svedoči i činjenica da biciklisti učestvuju u svega 1% svih saobraćajnih nezgoda, dok je 2% svih ljudi koji su preminuli u udesima zapravo nastradalo na biciklu.
Bonus video: Skoro svi biciklisti u prekršaju, a da toga nisu ni svesni