Nekada obećavajuće tržište automobila u Rusiji palo je na najniže grane, a glavni razlozi su sankcije uvede ovoj zemlji i nestašica delova.
Prodaja novih automobila u Rusiji pala je u maju za 84% u poređenju sa istim mesecom prošle godine. Sankcije i internacionalna izolacija dovela su industriju koja je nekada bila veliki izvor stranih investicija praktično do tačke zaustavljanja.
Iako Lada ima nove planove za proizvodnju, a spominje se i povratak Moskviča, prodajni rezultati govore da je rusko automobilsko tržište u velikom problemu. Manje od 25.000 automobila je prodato tokom prošlog meseca, što je najslabiji rezultat još od 2006. godine i manje od jedne desetine prodaje u najboljim mesecima tokom prethodnih nekoliko godina.
Izolacija je možda i najviše uticala na automobilski sektor kojim su dominirale strane kompanije, a uz egzodus brojnih proizvođača kao što je Renault, situacija je dodatno pogoršana ograničenim uvozom komponenti.
Samo dve od više od 20 ruskih fabrika automobila trenutno rade, jedna u lokalnom vlasništvu a druga kineska. Svi evropski proizvođači ali i većina azijskih su obustavili isporuke automobila, a čak su i države koje se nisu pridružile sankcijama protiv Rusije iskusile brojne logističke probleme.
Trenutni planovi Vlade Rusije su korišćenje fabrika stranih kompanija koje su napustili ovu zemlju za proizvodnju jednostavnijih modela, sa opremom iz prošlog veka i nižim standardima emisije štetnih gasova. Pored toga, traži se i rešenje za uvoz delova iz Kine, ali za sada nema pomaka na tom polju.
Bonus video: Koja su to kola bolja od „Moskviča“
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram