Foto:Shutterstock

Iako moderni automobili dolaze sa mnogo prefinjenih sigurnosnih sistema i karakteristika, ponekad ipak završe u nezgodama. Prema carVertical-u, globalni udeo oštećenih vozila je 52,4% svih vozila, pa statistički svaki drugi automobil pretrpi štetu nakon izlaska iz fabrike. Ono što je još zanimljivije – neke marke vozila su sklonije nezgodama od drugih.

Kompanija carVertical je nedavno sprovela istraživanje kako bi otkrili koje marke automobila imaju najveći procenat oštećenih vozila i utvrdili prosečnu novčanu vrednost tih oštećenja.

Istraživanje je sprovedeno analizom podataka o šteti iz čak dva miliona izveštaja o istoriji vozila koje poseduje ova firma koja se bavi prikupljanjem podataka iz pouzdanih baza i institucija, obrađuje ih i pruža korisnicima izveštaje o istoriji, koji sadrže kilometražu, štetu, vlasništvo i druge bitne informacije.

Primarni cilj istraživanja bio je da se otkrije koliko su česte evidencije štete među različitim markama automobila. Stoga su stručnjaci za podatke analizirali stvarne izveštaje o istoriji automobila napravljene za korisnike platforme.

Prosečna novčana vrednost štete izračunata je sumiranjem svih nezgoda određene marke i pronalaženjem proseka. Rezultati odražavaju koliko su ozbiljno oštećeni automobili određenih marki i koliko popravke obično koštaju.

Drugi podatak otkriva prosečan broj nesreća po automobilu u okviru marke, koji je izračunat prebrojavanjem broja nesreća određene marke i deljenjem sa ukupnim brojem provera istorije za tu marku.

Skoro tri četvrtine Teslinih automobila je u bilo u sudaru

Tesla zauzima prvo mesto među najoštećenijim markama automobila – 74,3% proverenih izveštaja o istoriji Tesle imalo je evidenciju oštećenja, a slede Hyundai (69,1%) i Subaru (68,7%). Renault (40,8%), Alfa Romeo (40%) i Fiat (39,5%) su 3 marke sa najmanje oštećenja.

Foto:CarVertical/Promo

Razlog za takve razlike se često može objasniti prostom logikom. Renault i Fiat uglavnom nude pristupačne automobile male snage koji su ekonomični i odlično služe kao porodični prevoznici ili osnovni svakodnevni putnici.

Hyundai nudi pristupačne, ali „kul“ modele, što je savršen recept za mlade i neiskusne vozače. Subaru automobili su generalno bezbedni i pouzdani, ali vozači često ne znaju kako da rukuju s ovim vozilima u opasnim situacijama. U međuvremenu, Teslini modeli su skupi i puni sigurnosnih sistema, ali malo ko je naviknut na njihovo brzo, skoro trenutno ubrzanje.

„Postoji ovaj paradoks sa Teslom, koji istovremeno ima jedan od najnaprednijih sistema autonomne vožnje a u istu ruku i najviše nesreća. Toliki broj nesreća može sugerisati da vozači ili nisu navikli na Teslino brzo ubrzanje ili jednostavno ne obraćaju dovoljno pažnje na vožnju. „Nije tajna da se najveći deo oštećenih Tesli isporučuje iz SAD“, objašnjava Matas Buzelis, šef komunikacija u kompaniji carVertical.

Foto:CarVertical/Promo

Ferrari i Lamborghini se hvale najskupljim štetama

Nije iznenađujuće da se najveća prosečna vrednost štete pripisuje Ferariju (94.149 evra) i Lamborginiju (64.608 evra), što je nekoliko puta više od ostalih brendova na ovoj listi. Tesla (14.320 evra), Dodge (9.522 evra) i Porsche (8.588 evra) zaostaju za brendovima luksuznih automobila sa znatno nižim troškovima popravke.

Foto:CarVertical/Promo

Visoka prosečna vrednost oštećenja ukazuje na to da su popravke skupe ili da su oštećenja na određenim modelima ozbiljna. Dok se egzotični automobili mogu pohvaliti desetinama hiljada za troškove, prosečna šteta za BMW automobile je 3.994 evra, Volkswagen – 3.539 evra i Toyotu – 3.011 evra. Istraživanje je pokazalo i globalnu prosečnu vrednost štete, koja iznosi 3.574 evra. Ovo bi trebalo da pomogne da se uporedi da li su troškovi visoki ili niski.

„Što se tiče cene, nesreće sa superautomobilima su na drugom nivou. Čak i manja ogrebotina može doneti neke ozbiljne cifre, pa nije ni čudo zašto su Ferrari i Lamborghini na vrhu liste“, – kaže M. Buzelis.

Porsche ima najveći prosečan broj zabeleženih šteta

Kao što se može očekivati, postoji snažna korelacija između automobila koji imaju najmanje jedan zapis o šteti i onih koji imaju najviše slučajeva oštećenja po automobilu u proseku. Porsche zauzima prvo mesto sa 1,71 slučajem štete u proseku po automobilu, a slede Tesla (1,58) i Hyundai (1,52).

Peugeot (0,75), Renault (0,73) i Fiat (0,7) imaju najmanji udeo u evidenciji štete. Ovi proizvođači uglavnom proizvode jeftine i ekonomične automobile, pa njihovi vlasnici retko voze brzo ili agresivno.

„Postoji određena veza između najpopularnijih marki oštećenih automobila i najvećeg prosečnog broja evidentiranih šteta. Međutim, prosečna starost proverenih automobila na našoj platformi je oko 9,5 godina i, normalno, vozila nekih marki su oštećena dva puta tokom tog perioda“, – kaže M. Buzelis.

Istraživanje je takođe otkrilo nekoliko ekstremnih slučajeva, uključujući Mercedes-Benz sa 35 zapisa o šteti u CarVertical izveštaju o istoriji. Višestruka oštećenja automobila su uobičajena i stvaraju još veće rizike, jer takva vozila možda nisu bezbedna za vožnju.

Bonus video: Ovo su najvažnija pravila vožnje tokom jeseni

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar