Znamo da je Srbija zemlja polovnjaka, jer novih godišnje prodamo tek nešto više od 20.000, a polovnih i preko 100.000. Ipak, prodaja polovnih vozila u prvom krvartalu pala je za 5,7 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a i cene su skočile, što je pokazala nova analiza sajta "Polovni automobili" realizovana na osnovu podataka dobijenih u saradnji sa Cube Team-om. U tekstu saznajte koja je prosečna cena polovnjaka, koliko ih je prodato i koji modeli se najviše traže.
Konkretno, u prva tri meseca prvi put su registrovana 30.363 polovnjaka iz uvoza, dok je u istom periodu 2022. godine taj broj iznosio 32.215.
Ovi rezultati pokazuju nastavak trenda pada prodaje polovnih automobila, jer je prošle godine prodato za 15 odsto manje polovnjaka u odnosu na 2021. godinu.
Koliko koštaju polovnjaci?
I cene su u blagom porastu, navode na sajtu Polovni automobili. Prosečna cena putničkih automobila sa domaćim tablicama oglašenih na ovom sajtu u januaru ove godine iznosila je 8.582 evra, dok je u martu cena porasla na 8.834 evra. Podsetimo, rast cena traje sada već gotovo tri godine. Tako je prosečna cena polovnih automobila oglašenih na sajtu tokom 2022. godine veća 24% u odnosu na 2021. i čak 38% u odnosu na 2020. godinu.
Skok cena u prošloj godini najviše je bio primetan za polovnjake koji su proizvedeni posle 2010. godine. Naime, prosečna cena u januaru 2022. za ove automobile iznosila je 14.161 evro, a čak 14.682 evra u martu. U prvom kvartalu ove godine raspon cena je minimalan, pa je prosečna cena za vozila oglašena na sajtu Polovni automobili koja su proizvedena između 2010. i 2023. godine u januaru i martu gotovo identična.
Benzin ili dizel?
Podaci iz prvog kvartala pokazuju da su vozači i dalje okrenuti automobilima sa dizel motorima. Ukupno je prodato 19.600 dizelaša u prva tri meseca ove godine i 9.102 benzinaca. Slično je bilo i u 2022. godini, kada su polovnjaci sa dizel agregatima činili 65 odsto ukupne prodaje.
Još jedan podatak ukazuje da se ponašanje kupaca neće bitnije menjati u ovoj godini u odnosu na prethodnu. Naime, iako je najavljena zabrana uvoza polovnjaka sa Euro 3 i Euro 4 standardom, upravo su vozila sa Euro 4 normom najtraženija. Najviše su se, prema analizi ovog sajta u prvom kvartalu prodavali automobili proizvedeni 2007. i 2008. godine, a identična je situacija bila u 2022.
Takođe, nema bitnijih promena i kad je reč o modelima koji su popoularni među našim vozačima. I u ovom kvartalu ubedljivo su najtraženiji Volkswagen modeli Golf, Passat i Polo, a zatim Fiat Punto i Audi A4. Osim VW i u ovoj godini kupci se najčešće opredeljuju za modele Audija i Opela, a prate ih „francuzi“, odnosno Peugeot i Renault.
Izvor: Polovni automobili
Bonus video: Koliko su poskupele letnje gume