Kia-Sportage
Foto: Promo/KIA

Kako izgleda, najveći južnokorejski proizvođač automobila Hyundai Motor Group, u okviru kog posluju i Kia i Genesis, ne planira da zaustavi proizvodnju ni izvoz automobila u Rusiju, kao što su to do sad uradile brojne američke, evropske, pa i neke japanske kompanije. Ova grupacija u Rusiji proda gotovo 400.000 automobila godišnje, a nedavno su tamo otvorili i fabriku.

Što se tiče brenda Kia i izvoza u Rusiju, oni smatraju da je ovo tržište za njih izuzetno važno, a na pitanje pojedinih medija nisu hteli da daju direktan odgovor.

„Kia je duboko zabrinuta zbog situacije u Ukrajini. Naša kompanija je fokusirana na to da naši radnici u zahvaćenim područjima budu bezbedni. U međuvremenu ćemo pratiti situaciju i potencijalne poremećaje u našem poslovanju uskladićemo sa našim kriznim planovima ako bude potrebe.“, rekli su iz Kije za carscoops.

Ni Hyundaijevo korejsko sedište se nije oglasilo po tom pitanju, međutim, uzimajuću u obzir to da i Kia i Hyundai upravljaju fabrikom u Sankt Petersburgu i Kalinjingradu u Rusiji, ima smisla da se odluka odnosi na oba proizvođača. U utorak je Wall Street Journal objavio da je Hyundai zaustavio proizvodnju u fabrici u Sankt Petersburgu, ali je napomenuto da su Korejci rekli da je „to zbog globalne nestašice komponenti i nema nikakve veze s ruskom invazijom Ukrajine ili zapadnim ekonomskim sankcijama”. Hyundai je dodao da će fabrika tamo nastaviti proizvodnju do sledeće nedelje.

Južnokorejska grupa je prodala preko 370.000 vozila u Rusiji prošle godine, čineći čak 22,5 procenata tržišnog udela u ovoj zemlji. Situaciju dodatno komplikuje činjenica da je u Rusiji nedavno otvorena fabrika u kojoj se prave Kia Sportage, Hyundai Tucson i Palisade. Ova fabrika proizvodi više od 230.000 vozila i snabdeva ne samo rusko, već i druga tržišta, uključujući Evropu i SAD.

Podsetimo da su do sada skoro svi veliki proizvođači automobila obustavili saradnju, proizvodnju i izvoz svojih vozila u Rusiju. Među njima su VW, BMW, Audi, Mercedes, Porsche, GM, Ford, Volvo i mnogi drugi.

Sa druge strane, Rusija je jedan od najvećih izvoznika nikla (neophodnog za električne automobile) i paladijuma (neophodnog za katalizatore i DPF), a u Ukrajini se, između ostalog, proizvode kablovi za auto-industriju. Zbog trenutne situacije giganti poput VW-a i BMW-a morali su da zaustave rad u svojim najvećim fabrikama u Evropi zbog nedostatka ovih komponenti.

Više o tome kako će sukobi u Ukrajini uticati na automobilsku industriju, pročitajte ovde.

Bonus video: Toyota Yaris Cross je štedljiva, prostrana i upadljiva, a da li se dobro vozi i koliko košta, saznajte u videu

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare