Ford logo
Foto:Ford

Kompanija Ford saopštila je juče da u potpunosti razdvaja celokupno poslovanje na dva dela. Cilj je povećanje profita i stvaranje mogućnosti da inženjeri, dizajneri i programeri budu bolje fokusirani na svoj zadatak.

Prvi od dva sektora imaće naziv Ford Model e i biće u potpunosti posvećen električnim automobilima. Sa druge strane, kreiran je Ford Blue koji će biti posvećen automobilima sa konvencionalnim motorima.

Ove dve jedinice, zajedno sa nedavno kreriranim Ford Pro odeljenjem za komercijalna vozila, sarađivaće na nekim poljima, ali će uglavnom funkcionisati nezavisno jedna od druge. Ford takođe planira da poveća svoje investicije u elektrifikaciju. Prema rečima čelnika ove kompanije, umesto 30 biće uloženo 50 milijardi dolara do 2026. Tokom maja prošle godine, Ford je saopštio da će potrošiti 30 milijardi dolara na razvoj električnih vozila sa obećanjem da će 4 od svakih 10 prodatih vozila 2030. biti na baterije.

Nakon ovog saopštenja, akcije Forda su skočile u sredu za 8,4% na 18,10 dolara. Sa novom strukturom, Ford očekuje ukupnu maržu pre poreza od 10% do 2026. godine, što je skoro duplo više od 5,4% koliko su zabeležili 2021. Planovi američke kompanije uključuju proizvodnju više od 2 miliona električnih vozila do 2026.

Mustang
Foto: Ford via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Ford planira i promene u dilerskoj mreži. Ovaj proizvođač automobila želi da određeni broj prodavaca bude rešen i posvećen prodaji električnih vozila prema novom setu standarda. Nova pravila su da neće biti lagera, o cenama neće moći da se pregovara, ali će kompanija smanjiti broj zahteva koji su neophodni za dilerske objekte.

Takođe, biće promena i na rukovodećim pozicijama. Izvršni direktor Forda Jim Farley će pored te pozicije postati i glavni čovek Ford Model e odeljenja. Sa druge strane, Kumar Galhotra, predsednik Forda za američko i internacionalna tržišta, biće na čelu Ford Blue-a.

Bonus video: Vozili smo Ford EcoSport – Jeftiniji od konkurencije i u full opremi

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar