Nova pravila o emisijama štetnih gasova čije predstavljanje je već nekoliko puta odlagano, trebala bi da ugledaju svetlost dana u sredu, prema saopštenju Evropske komisije. Radi se o setu pravila koja će biti dosta oštrija od Euro 6 standarda, a implementacija se očekuje nakon 2025.
Novi propisi u vidu standarda Euro 7 će ograničiti emisiju štetnih zagađivača kao što su PM čestice, ugljovodonici i ugljen monoksid iz benzinskih i dizel automobila i kamiona. Na taj način će biti zamenjeni postojeći propisi Euro 6 koji su na snazi od 2014. godine.
Euro 7 će najverovatnije definisati parametre zagađenja za poslednju generaciju motora sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi, jer EU planira da od 2035. u prodaji budu isključivo vozila sa nultom emisijom štetnih gasova. Iako je Evropska komisija objavila da će u sredu 12. oktobra objaviti nove Euro 7 propise, i dalje ne možemo sa sigurnošću reći da će se to desiti.
Prethodni datum za koji je bilo zakazano objavljivanje ovih pravila bio je 20. jul, a pre toga 5. april, a prvobitni plan Evropske komisije bio je da javnosti predstavi Euro 7 standard još u četvrtom kvartalu 2021.
Nakon što Evropska komisija usvoji pravila, proces „saodlučivanja“ će doneti odluku o konačnoj formi i procesu implementacije. Euro 7 standard će stupiti na snagu najranije 2025. godine, a moguće je da će to biti i godinu ili dve kasnije.
Mnogi proizvođači su skeptični povodom novih regulativa, jer je za njihovo ispunjavanje potrebna ogromna količina novca u vidu investicija ka razvoju motora SUS, koji ionako uskoro idu u penziju. Pojedini automobilski brendovi su najavili potpunu elektrifikaciju već krajem ove dekade, pa su izrazili svoje nezadovoljstvo povodom tajminga uvođenja novih, dosta strožih pravila o emisiji štetnih gasova. Više o promenama koje će doneti Euro 7 standard, pročitajte ovde.
Bonus video: Pogledajte kako da vozite tokom jeseni i kakva je prva ikad Mazda CX-60
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare