I dok u Evropi prodaja električnih automobila skače iz meseca u mesec, u Brazilu je situacija potpuno drugačija. Građani te zemlje su navikli na jeftino fleksibilno gorivo koje služi kao alternativa za benzin, pa samim tim nisu spremni ni da pređu na mnogo skuplje električne automobile.
Političari, velike poljoprivredne kompanije i veliki proizvođači automobila, kao što su Toyota i Volkswagen, udružili su se u Brazilu kako bi zadržali dominaciju na tržištu vozila koja koriste etanol nauštrb električnih vozila. Brazilski automobili koji koriste fleksibilna goriva, a mogu se pokretati mešavinom etanola i benzina, dugo su bili najpopularniji na tržištu.
Sada, ti automobili koji koriste deo destilata šećerne trske, prete da ugroze potpuno usvajanje električnih automobila u toj južnoameričkoj zemlji, izveštava Bloomberg.
Iako su automobili sa fleksibilnim pogonom na etanol popularni, nije baš sve u rukama potrošača. Naime, ovi automobili su povezani sa moćnom i uticajnom brazilskom šećernom industrijom. Brazil je najveći svetski proizvođač šećerne trske, a industrija šećera je postala još moćnija i do 1979. godine pronašla je još jednu upotrebu za svoj proizvod u automobilima koji su koristili čisti etanol.
Ovi automobili koji koriste alkohol dobijen od šećerne trske bili su jeftiniji za korišćenje od benzinskih automobila i smanjili su zavisnost Brazila od nafte. Kupci su pozitivno reagovali na ove automobile. Na primer, automobili sa fleksibilnim gorivom činili su 84,5 posto ukupne prodaje automobila u zemlji u junu 2023. godine, prema izveštaju Bloomberga. Iako električna vozila emituju samo polovinu štetnih gasova (8 ili 9 tona CO2) u odnosu na automobile koji koriste šećernu trsku, vlada Brazila se čini nevoljnom da podrži uspeh električnih vozila.
Komercijalni interesi postojećih velikih poljoprivrednih i automobilskih kompanija takođe igraju važnu ulogu, a ne pomaže činjenica da su električna vozila dvostruko skuplja od onih koja koriste etanol. Zbog tvrdoglavog insistiranja zemlje na automobilima koji koriste etanol, čak i novi proizvođači električnih vozila iz Kine planiraju proizvodnju fleksibilnih hibrida. To se isplati, imajući u vidu veliko brazilsko tržište.
Kako prenosi Revija HAK, zanimljivo je da bi električni automobili imali smisla u Brazilu jer ova velika država ima jednu od najčišćih energetskih mreža na svetu, jer više od 80 posto električne energije dolazi iz obnovljivih izvora.
Bonus video: Da li na pumpi sipate obično ili ono bolje gorivo?