Pored ubrzane elektrifikacije i zabrane prodaje automobila sa konvencionalnim pogonom od 2035. godine, proizvođače automobila muči i uvođenje Euro 7 standarda. Nedavno su po ovom pitanju oglasili i BMW i Volkswagen, a nemački giganti su žestoko kritikovali Evropsku uniju.
Najava Evropske unije o uvođenju novih Euro 7 standarda emisije za vozila izazvala je veliku buru. Nova pravila bi se primenjivala od 2025. godine, a cilj je dodatno smanjenje emisija štetnih gasova novih vozila.
Konkretno, to znači i ulaganje u nove tehnologije, kao i poskupljenje automobila za par hiljada evra. To neće biti veliki problem za kupce BMW-a X5 ili Mercedesa S-Klase, ali nama kojima je plafon Dacia Sandero Stepway ili neki sličan model, dodatne dve hiljade evra na cenu ovog automobila bi mogli da budu ozbiljan trošak.
Volkswagen i BMW su zato iskoristili nemački portal za automobilsku industriju Automobilwoche kao platformu za iskažu svoje duboko neslaganje sa novim planovima EU. Oni su izrazito protiv ove odluke, a njihovo mišljenje je da je transfer nove tehnologije nemoguće izvesti u tako kratkom roku, po pristojnim komercijalnim uslovima.
„Vrednosti emisija koje zahteva Evropska unija za testove u teškim uslovima imaju malo veze sa realnom upotrebom vozila, ali zahtevaju puno dodatne tehnologije“, navodi se u saopštenju Volkswagena. Zbog velikih troškova implementacije nove tehnologije i potrebnih ljudskih resursa, manje se se raditi na elektrifikaciji pa će taj segment poslovanja patiti.
U BMW-u imaju mišljenje da je Euro 7 norma instrument za raniji prestanak proizvodnje benzinaca i dizelaša, jer se očigledno misli da će proizvođači automobila ići linijom manjeg otpora i odustajati od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Evropska komisija je predstavila svoje predloge za Euro 7 standard u novembru prošle godine. Granice za automobile bi trebale da budu samo delimično niže nego prema emisijskom standardu Euro 6, koji je na snazi od 2015. Ipak, ove emisije bi trebale da se mere u proširenom obliku testova u kojima bi se uzimali parametri poput hladnog starta i kratkih putovanja, kada su emisije štetnih gasova višestruko veće.
„Kvalitetu vazduha ne pomaže ako merimo emisije izduvnih gasova novog motora sa unutrašnjim sagorevanjem sa punim gasoim i prikolicom za konje u prvoj brzini na planinskom prevoju u Alpima“, pomalo ironično navode iz Volkswagena. Kako prenosi Revija HAK, zaključili su da je najbolji način za smanjenje emisija zapravo razvijanje elektromobilnosti, ali bi to mogao da bude problema ako će sve svoje resurse morati da prebace na ispunjavanje Euro 7 norme i raznih homologacija.
Bonus video: Bili smo u Južnoj Africi i vozili BMW Seriju 7 o kojoj, odjednom, svi imaju mišljenje