Problemi sa proizvodnjom novih automobila doveli su i do destabilizacije tržišta polovnjaka koji su sve skuplji. Ovaj trend se izgleda nastavlja, pa se mogu očekivati i nova poskupljenja korišćenih automobila. Platforma za prodaju polovnih automobila Mobile.de objavila je nekoliko modela kod kojih je poskupljenje bilo izrazito veliko.
Pored problema sa nedostatkom čipova, sukobom u Ukrajini, poremećenim lancima snabdevanja, Evropska unija i dalje želi da zabrani nove benzince i dizelaše najkasnije do 2035. Ono što mnogi zanemaruju jeste da je samo manjina kupaca spremna da u ovom trenutku kupi električni automobil, a proizvođači nude sve manje automobila koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Kako prenosi N1, rezultat je u ovoj prelaznoj fazi vrlo očigledan, a ponuda polovnih vozila sa pogonom na benzin i dizel će se smanjivati brže od potražnje. To se odražava i na cene korišćenih automobila koje su u proseku samo prošle godine porasle za skoro četvrtinu.
Prosečna cena polovnjaka u Evropi je u martu 2021. bila 21.793 evra, dok je u istom mesecu ove godine ona bila čak 26.817 evra. Najveći mesečni rast cena bio je od januara do februara ove godine (+3,2%), nakon čega sledi promena od novembra do decembra 2021. (+2,9%).
Platforma za prodaju polovnih automobila Mobile.de odabrala je nekoliko modela kod kojih je poskupljenje bilo izrazito veliko. Poređenje je napravljeno između cene u martu 2021. i martu 2022. i ova komparacija pokazuje da se tržište polovnih automobila polako ali sigurno prazni.
Evo nekih modela Volkswagena koji najbolje prikazuju poskupljenje:
Volkswagen Polo: Mali automobili više nisu unosni za proizvođače, a pored toga postaju i sve skuplji za proizvodnju zbog ograničenja emisije izduvnih gasova u EU. Zbog smanjene proizvodnje novog Pola, polovni je sve traženiji, pa je i njegova cena skočila za čak 38%.
U martu 2021. ovaj automobil je imao prosečnu cenu od 10.105 evra, dok je godinu kasnije za isti primerak bilo potrebno izdvojiti oko 13.940 evra u proseku.
Volkswagen Golf: Brojni vozači širom Evrope žele pouzdan automobil sa pogonom na dizel, a već decenijama Golf je sinonim za ovu želju.
Međutim, dizeli se sve manje proizvode, pa je to dovelo do poremećaja na tržištu polovnjaka. Cena Volkswagen Golfa sa TDI motorom porasla je za 31 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Volkswagen Touran i Sharan: Kako piše Revija HAK, na sajtu Mobile.de se trenutno nudi 31 posto manje Tourana nego u istom periodu prošle godine, dok je prosečna cena porasla za 24% na 21.653 evra. Za nešto veći Sharan potrebno je izdvojiti 25 posto više novca.
Ovi modeli pokazuju samo deo ukupnog tržišta i odnose se na najveću prodajnu platfomu u Nemačkoj. Međutim, sasvim je jasno da je polovnjaka sve manje u ponudi, ali i da je njihova cena sve veća, a ovaj trend će se po svemu sudeći nastaviti u narednim godinama.
Bonus video: Zašto je Audi napravio ovakvu verziju Q5-ice?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram