Primetili ste da motor vašeg automobila nepravilno radi, gubi snagu i povremeno trza, a primetna je i velika količina crnog dima? Ovo su simptomi koji upućuju na mogući kvar EGR ventila, odnosno na probleme u sistemu recirkulacije izduvnih gasova.
Exhaust Gas Recirculation (EGR), bazira se na povratku jednog dela (5-15%) izduvnih gasova u usisni sistem i ponovnom sagorevanju unutar cilindara. Količina vraćenih gasova zavisi od toga da li se radi o benzinskom ili dizel motoru, a posebno česti su kvarovi kod malih dizelaša koji se većinom koriste u gradu, na relacijama koje traže česte hladne i kratke vožnje, koje negativno utiču na sistem recirkulacije gasova.
Međutim, postoje i drugi razlozi za ovakav tip problema, kao što je neadekvatno ulje ili nedovoljna količina istog, zatim potrošene košuljice cilindara ili klipnih prstenova, zbog čega dolazi do prodora ulja u komoru za sagorevanje.
Kvar mogu da izazovu i pohabane vođice ventila, neispravan odušak uljnog korita ili turbo punjača, kao i korišćenje goriva koje sadrži preveliku količinu sumpora.
Kvar na ovom ventilu ne znači odmah kupovinu novog, koji pritom nije nimalo jeftin – od stotinak pa i do 300 evra. I, kad tome dodamo rad mehaničara, trošak samo raste. Srećom, u većini slučajeva problem se može rešiti čišćenjem. Auto će zbog toga ostati nešto duže u radionici, ali dobro obavljen posao garantuje rezultat uporediv s novim ventilom i ukupni trošak u većini slučajeva debelo ispod 100 evra.
Kako piše Auto Klub, ako je došlo do oštećenja elektromotora koji pokreće ventil, jedino rešenje je zamena. Postoji i mogućnost isključivanja, odnosno blokiranja kanala ventila, ali se ne preporučuje jer će bez EGR-a motor teško ispuniti ekološke norme.
Bonus video: Ko ovo ne uradi sa autom, vožnja tokom zime biće mu vrlo teška