Najpoznatiji hitmejkeri, koji su zaslužni za naše najveće hitove poslednjih godina, vredno rade i tokom pandemije koronavirusa. Doduše, ne kao ranije, ali uvek imaju posla u studiju i stvaraju nove pesme. Uprkos tome što kvalitetna numera košta i do 10.000 evra, izvođači se nikada nisu libili da je plate, pogotovo ako imaju garanciju da će pesma postati hit.
Međutim, kada je estrada sedela kod kuće i nije radila zbog epidemioloških mera, mnogi su nastavili da rade na novim projektima. Tekstopisci, aranžeri i producenti rado su svojim dugogodišnjim saradnicima izlazili u susret oko cene, pa su diwali na odloženo plaćanje i rate.
Ko jednom ode kod Baneta Opačića u studio, poželeo bi da nikada više ne izađe iz njega, a posebno kada napravi hit. Opačić je sa svoje stručne strane objasnio celu poslovnu situaciju.
– Osetio se poslovni deficit u svim granama estradnog posla, pevači su iskoristili leto da nadoknade „gubitke“, a s druge strane usporili rad na autorskim pesmama. U mom konkretnom slučaju ne postoje cenkanja jer ne doživljavam svoj posao kao istambulski bazar, ali bilo je molbi za neka odložena plaćanja zbog otkazanih tezgi, ovo se posebno odnosi na manje afirmisane pevače i bendove“, rekao je hitmejker koji trenutno radi sa brojnim izvođačima.
– Svakako da postoji drugačiji odnos između mene i ljudi sa kojima sam radio dugo i uspešno, ali taj odnos se ne tiče finansija već drugačije vrste komunikacije, pravljenje dugoročnijih planova uz analizu svega urađenog i trenutka u kome se nalazimo.
Bane ističe da je tokom pandemije mnogo teže izdvojiti novac i platiti pesmu i spot nego što je to bilo ranije u normalno vreme.
– Svakako je teže nego u godinama kada stvari teku normalno, mislim da ovo nije slučaj samo sa estradom. Ljudi verovatno kupe manje namirnica u prodavnici ili sipaju manje goriva kada cene vrtoglavo skoče. Sve je ovo posao, zakon ponude i tražnje i ne treba samo doživljavati ništa kao lično i konačno. Dve decenije sam u ovom poslu i uvek je bilo boljih i lošijih godina. Ove prethodne su većini ljudi bile loše i najvažnije je bilo sačuvati zdravlje, pre svega mentalno“, kazao je Bane i otkrio postoji li garancija da će neka pesma postati hit.
– Kada u jednoj ekipi igraju Mesi, Neymar, Mbappe onda su i očekivanja od tog tima veća i objektivnije se očekuje uspeh. Tako nekako je i u ovom poslu. Kada pesmu piše autor sa snažnim referencama kroz godine, velikim brojem hitova, a tu pesmu peva pevač koji ima popularnost onda možemo da pričamo čak i o garancijama za hit. Postoje pevači koji i neke slabije pesme pretvore u hitove, to je do njihovih „kredita“ kod publike i svih ranijih zasluga i velikih pesama. Kada sam napisao duet koji su otpevali Mirza Selimović i Ilma Karahmet objektivno sam očekivao ono što se i desilo, a to je uspešna i slušana pesma – završava Opačić.
Saša Lazić, koji je zaslužan za brojne hitove, takođe deli Opačićevo mišljenje.
– Kod mene u životu, pa i u poslu, nikada nije bilo nešto da mora da se radi, što se kaže, pošto poto. Već neko vreme nisam sarađivao sa raznim izvođačima izuzev nekoliko mojih baš stalnih i dugogodišnjih saradnika poput Seke Aleksić, Emira Đulovića, Tanje Savić… Trenutno sam u Turskoj sa Milijem gde završavamo novi album „Miligrama“. Milsim da će doći neko srećnije vreme za muziku, generalno i kada je u pitanju ukus publike, ali i taj finansijski momenat za nas koji živimo od toga – istakao je Lazić.
Sin pokojnog Miće Nikolića, Saša Nikolić, nikada nije pravio problem oko cene, a poznato je i da nekim izvođačima nije čak ništa naplatio.
– Kod mene je ostala ista cena, a što se plaćanja tiče, naravno da imamo razumevanja. Postoje ljudi sa kojima radim dugo i nikada nije problem kada je reč o plaćanju. Za vreme pandemije naravno da izlazim u susret jer je takva situacija. I meni je bilo bitno da nešto radim i da se osetim dobro – tvrdi Nikolić.
Aranžer Mihalo Miksa Rajičić slaže se sa svojim kolegama i uvek se trudi da napravi dogovor sa izvođačima.
– Sa pevačima je oduvek natezanje za novac, a od početka pandemije je samo još veći šou. Svi traže popuste kao „Ne radim“, „Nema posla“, „Korona je, brate“, a svima treba „hitno“ pesma. Sa izvođačima koje poznajem dugi niz godina sam pravio dogovore i izazio u susret sa cenom pesme, a sa nekima sam prihvatio i isplatu u ratama. Na ovi temu sa pevačima i večitom cenkanju sa uvek povezivao sa praksom, na primer uzmete kaput u „Zari“, odete na kasu i pitate da li može ovo jeftinije“, rekao je Rajičić.
BONUS VIDEO: Mili: Niko neće biti tandem kao Ceca i ja
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.