Đorđa Meloni, lider ekstremne desnice koji će verovatno postati naredni premijer Italije, gaji neobičnu opsesiju delima Tolkina, naročito ostvarenjem "Hobit", što je postalo jasno dok još je bila omladinska aktivistkinja.
Kao aktivistkinja u postfašističkom italijanskom socijalnom pokretu, ona i njena zajednica militanata, sa nadimcima kao što su Frodo i Hobit, poštovali su „Gospodara prstenova“ i druga dela britanskog J.R.R. Tolkina. Oni su se okupljali na „Turbini Boromirovog roga”, radi kulturnog ćaskanja, a pohađala je i „Hobbit Camp“ i pevala zajedno sa ekstremističkim folk bendom „Compagnia dell’Anello“, što u prevodu znači „Družina prstena“.
Sve ovo može izgledati kao mladalačka zanesenost zbog dela koja su povezana sa fantastikom i visokobudžetnim epovima, a ne sa političkom militantnošću. Međutim, „Gospodar prstenova“ je u Italiji pola veka bio centralni stub na kome su potomci postfašizma rekonstruisali identitet tvrdokorne desnice, tražeći tradicionalističko mitsko doba za simbole, heroje i mitove.
„Mislim da bi Tolkin mogao bolje od nas da kaže u šta veruju konzervativci. Ne smatram ‘Gospodara prstenova’ fantazijom,” rekla je Meloni svojevremeno.
Tolkinov univerzum, pun dobrih momaka koji brane svoja idilična, šumovita kraljevstva od hordi mračnih i nasilnih predstavnika zla, decenijama je podsticao naučne i kongresne centre na debatu o autorovim rasnim i ideološkim pristrasnostima, njegovom pogledu na modernost i globalizaciju. U skorije vreme, njegova dela su pružila plodno područje za nacionaliste koji sebe vide u njegovim herojskim arhetipovima.
U Italiji, avanture Bilba Baginsa i mape Mordora, informisale su generacije postfašističke omladine, uključujući Meloni, koja će, kako poslednje ankete pokazuju, izaći sa izbora u nedelju kao prva žena premijer Italije.
Meloni, koja vodi desničarsku partiju Braća Italije, i koja je pozvala na pomorsku blokadu protiv ilegalnih migranata i upozorava svoje pristalice na mračne, zavereničke snage internacionalističkih bankara, prvo je pročitala Tolkina i postala fanatik za njegovim delima.
U svojim ranim dvadesetim, pojavila se u sobama za ćaskanje na internetu pod nadimkom Khi-ri, nazivajući sebe „ malim zmajem italijanske mreže “. Nedavno je svoju političku konferenciju nazvala Atreju, italijanski prevod imena junaka „Beskrajne priče“, najpoznatijeg kao kultni film iz 1980-ih u kojem je prikazan leteći animatronski lik koji je izgledao kao pola zmaj, pola labrador retriver.
Kao ministar u vladi 2008. godine, Meloni je pozirala za profil časopisa pored statue čarobnjaka Gandalfa.
Kako je sama istakla, od patuljaka, vilenjaka i hobita je naučila „vrednost specifičnosti“ sa „svakim neophodnim za činjenicu da je poseban“.
Devedesetih godina, nakon što je postala vođa omladinskog krila Nacionalne alijanse, stranke koja je nasledila Italijanski socijalni pokret, Meloni je pokrenula sopstveni politički festival, koji je nazvala „sličnim“ kampu Hobit.
A za Italiju, sve ovo je možda i deo njene budućnosti.
Meloni, koja izgleda spremna da zgrabi svoj mesingani prsten nakon decenija u političkim rovovima, rekla je da je njeno razumevanje moći i njene sposobnosti da korumpira i izoluje osobu „usko povezano sa Tolkinovim čitanjem“.
„Smatram moć veoma opasnom. Smatram to neprijateljem, a ne prijateljem“, istakla je Meloni.
BONUS VIDEO Poplave u Italiji
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: