Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je prilikom obilaska izgradnje brze pruge Beograd - Budimpešta da ćemo u septembru 2021. godine od Beograda do Novog Sada vozom moći da stignemo za pola sata. On je naveo da će u martu 2025. prugom do Budimpešte putovati dva sata i 40 minuta.

„Bolje nego avionom! U martu 2025. do Budimpešte za 2 sata i 40 minuta, pa do Beča još sat i 40“, naveo je predsednik Srbije i dodao da će se kada budu okončani radovi do Pazove putovati 12 ili 13 minuta.

Vučić je upitao predstavnike kineske kompanije kakve se šine postavljaju, a oni su mu rekli da su to šine za 200 kilometara na sat.

„Već do kraja godine Kinezi će da završe deonicu Beograd Stara Pazova, a od početka marta moći ćemo da krenu vozovi. Kad Rusi završe deonicu od Pazove do Novog Sada, putovaće se od Beograda za pola sata“, naveo je Vučić i dodao da će o 2024. Biti završena pruga od Novog Sada do Subotice.

On je danas izjavio da će se graditi i brza pruga od Beograda do Niša, kako bi se dodatno podigao jug Srbije. Predsednik Srbije je dodao da se već razgovara na tu temu sa kineskim kompanijama i ruskim železnicama koje grade deo brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada.

„Onda bismo imali celu liniju brze pruge od Subotice do Novog Sada, Beograda i Niša“, dodao je Vučić.

Izgradnja novih stanica

Danas je rečeno i da će tokom izgradnje brze pruge biti rekonstruisane i izgrađene nove železničke stanice i to u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici.

Predsednik Srbije je prugu obišao sa ministarkom građevinarstva Zoranom Mihajlović, pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem, ambasadorkom Kine Čen Bo i izvođačima radova.

Deonica Beograd Centar – Stara Pazova je duga 34,5 kilometara, a projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehnicke infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd Centar – Batajnica do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na sat. To je prva deonica pruge brze Beograd – Budimpešta, koja će delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji.

Na dva koloseka vozovi ce ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju.

Radove na toj deonici izvode kineske kompanije „China Railways International“ i „China Communications Construction Company“ , a vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara, što je obezbeđeno iz kredita Eksim banke Kine.

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare