Beograd je verovatno jedini evropski grad koji nema svoju glavnu autobusku stanica - jedna je privremena i nalazi se na prostoru koji pripada Beogradu na vodi, a druga se “gradi” godinama. Gradonačelnik Aleksandar Šapić obećao je nedavno građanima da će nova stanica raditi u punom kapacitetu početkom 2024, a predsednik Aleksandar Vučić navodi da će ona biti gotova tek 2025.

Zbog izgradnje Beograda na vodi, gradska vlast morala je ubrzano da izmesti tada glavnu autobusku stanicu na Novi Beograd. Međutim, do toga nije došlo, jer nova stanica nikako da bude završena, a gradnja je formalno počela još pre pet godina.

Gradonačelnik Šapić je 6. jula izjavio da će u narednih šest meseci glavna autobuska stanica biti sa Savskog trga potpuno premeštena u Novi Beograd, a da će raditi „u punom kapacitetu“ početkom 2024. godine.

„U kompaniji ‘BAS’ koja je imala obavezu da uradi sve što nije uradila svih ovih godina, u međuvremenu se promenilo rukovodstvo. Vlada Srbije je sa njima napravila dogovor o kreditu. Njihovo novo rukovodstvo odlučilo se za drugačiju politiku i ja se nadam da će ona uroditi plodom i da će od ponedeljka da se nastave radovi“, rekao je Šapić novinarima.

Taj ponedeljak je odavno prošao, a radovi nisu krenuli. Novinari našeg portala su tada i obišli gradilište i na njemu zatekli nekolicinu radnika koji su otklanjali travu.

Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Mesec dana kasnije čujemo sasvim drugačiju priču. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, govoreći o vvelikim projektima u glavnom gradu, rekao je da će beogradska autobuska stanica biti gotova do 2025.

Uloženo oko 20 miliona evra

Inače, u izgradnju nove autobuske stanice u Beogradu do sada je uloženo oko 20 miliona evra. Iako je osnovna konstrukacija stanice izgrađena, ovaj objekat u Bloku 42 na Novom Beogradu do sada je bio zapušten i prazan.

Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

To bi trebalo da izmeni kredit od 915 miliona dinara koji bi BAS trebalo da dobije od Fonda za razvoj.

Kamen temeljac za novu autobusku stanicu položen je 2018. godine, a za sve ovo vreme izgrađen je stanični plato sa peronima i temeljom stanične zgrade.

Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Buduća stanična zgrada imaće 26.000 kvadrata, pumpu, supermarkete, ugostiteljske objekte, kao i ukupno 65 polaznih, dolaznih i komercijalnih perona.

BONUS VIDEO Zgrada nekadašnje Glavne železničke stanice u Beogradu pretvorena u ruglo

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare