Tamara Milenković Kerković / Privatna arhiva

Kampanja za lokalne izbore 2. juna ulazi u svoju završnicu. Dok opozicija u Nišu okupljena oko liste "Biram Niš" krstari belim "jugom" ulicama tog grada iz kog se čuje himna koju su samostalno osmislili, drži skupove na otvorenom, njihove kolege iz Beograda postave po koji štand i podele neki letak. Moglo bi se reći da beogradska opozicija ima na koga da se ugleda, samo je pitanje da li ima vremena?

Svim izbornim akterima ostalo je još samo 10 dana za kampanju kojom bi potencijalno privukli glasače. I dok se jedni jedva vide, drugi organizuju mitinge kao da su vođe severne tribine, treći pak, popu Nišlija okupljenih oko koalicije „Biram Niš“ odlučili su se na nešto kreativniji pristup.

Skupove organizuju pod vedrim nebom na različitim lokacijama u gradu, a za prevozno sredstvo odabrali su jedan beli „Jugo“ koji je postao apsolutni hit, ne samo u Nišu već i šire.

A dok ulicama grada krstare upečatljivim automobilom na kojem piše „Promene kreću s juga“, iz tih kola čuje se njihova „himna“ – koja nosi naziv „Biramo Niš, mora se menja“.

Sve to je doprinelo da se niška opozicija sa kampanjom potpuno izdvoji od drugih i privuče veliku pažnju, a mi smo u razgovoru sa njima pokušali da dođemo do odgovora kako su se organizovali i šta je to što ih izdvaja u odnosu na kolege iz drugih gradova.

Šta je tajna Nišlija?

Druga na listi „Biramo Niš“ Tamara Milenković – Kerković kaže za Novu da je njihova kampanja trenutno hit u Srbiji jer, kako kaže, isijava nadu.

“Kampanju umnogome olakšava to što smo svi izvorne Nišlije, koji porodično, generacijama pripadamo ovom gradu i dajemo doprinos u kontinuitetu, svako u svom domenu. Sa druge strane, vera u pobedu, kreativnost u kampanji, stalno prisutno na terenu, razgovor sa Nišlijama svuda i na svakom mestu, njihove reakcije podrške i razumevanja našeg napora, govore mi, bez dileme, da je Niš spreman za promene”, kaže Milenković – Kekrović.

Tamara Milenković Kerković

Dodaje da su u kampanji konstantno na terenu i da obilaze sve opštine, mesne zajednice, sela, gradske trgove, komšiluke, rodbinu, prijatelje i tom prilikom govore o tome da Niš ima veliku šansu 2. juna.

PROČITAJTE JOŠ:

Tradicionalni metod rada na terenu upotpunjavaju inovativnim stvarima, a naša sagovornica kaže da oni uživaju u kampanji i da je to još jedna važna komponenta.

“Naša himna “Biramo Niš, mora se menja” je sjajna, postala je hit u Nišu, i sami je pevušimo u slobodno vreme. Promene “s juga”, nije samo duhoviti kalambur nas meraklija, nego i izraz jasne svesti, da iako smo siromašni, nismo izgubili duh i hoćemo da ga prenesemo na celu Srbiju. Spremamo još nešto lepo. Priključujemo našem jugiću i autobus “Biramo Niš”, koji će proći kroz svako selo, svaku opštinu, svaku ulicu u Nišu”, otkriva Milenković – Kerković.

Tamara Milenković Kerković i Đorđe Stanković

U međuvremenu njihov kandidat za gradonačelnika Đorđe Stanković učestvovaće u debati koju organizuju Južne vesti, a kako su predstavnici SNS odlučili da ignorišu poziv na debatu, oni su odlučili da pozovu nekog drugog.

„Umesto kandidata SNS-a koji je odbio da učestvuje u predizbornoj debati sa opozicionim kandidatima, pozvaćemo na debatu Aleksandra Vučića jer njegovo ime nosi lista SNS-a u svakoj opštini i u gradu Nišu“, kaže Milenković – Kerković.

A kako je predsednik Vučić najavio da će po povratku iz Njujorka doći u Niš na miting Srpske napredne stranke, eto prilike za debatom.

Pogled iz Beograda

Politikolog Aleksandar Ivković kaže za Novu, da je kampanja niške opozicije okupljene oko liste “Biram Niš” najrazrađenija i najorganizovanija među opozicijom

“To je, naravno, ocena prema kriterijumima opozicionih partija, koje imaju daleko manje resursa od partija vlasti. Ali čini se da “Biram Niš” najbolje koristi resurse koje ima, što uključuje i kreativna rešenja poput muzičkih spotova i tome slično”, kaže Ivković.

Aleksandar Ivković, portal European Western Balkans. SNS ISTRAŽIVANJA. Rezultati istraživanja za nastavak evropske podrške, prilog, emisija Među nama, Medju nama Nova S
Aleksandar Ivković Foto: Nova S

Napominje da je najveća razlika, ako se porede kampanje niške i beogradske opozicije, u tajmingu.

“Niška je predala liste i krenula u kampanju ranije, a i utisak je da je bila bolje pripremljena. Beogradska je izgubila dosta vremena na sukob oko izlaska ili bojkota, potom skupljanje potpisa i na kraju prošlonedeljne kontroverze oko tehničkih grešaka”, objašnjava Ivković.

Dodaje da bi opozicija u Beogradu mogla da primeni model kampanje kolega iz Niša.

„Ne mislim da beogradska opozicija ne može da uradi ovo što radi niška, ali kasni – mora što pre da ih sustigne po dinamici kampanje, a verovatno i pretekne po intenzitetu da bi nadoknadila izgubljeno vreme“, zaključuje Ivković.

BONUS VIDEO:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare