Beograđani se mesecima muče sa pronalaskom taksija, a najgori su jutarnji špicevi kada svi idu na posao, kao i loše vreme. Praktično tada je gotovo nemoguće da vam se uopšte javi operater, a kamoli da dobijete slobodno vozilo. Milan Bojić, iz jednog beogradskog taksi udruženja, kaže za Nova.rs da postoji više faktora zbog čega je u glavnom gradu Srbije "nestašica" taksista, a jedan od njih je to što je većina vozača, u potrazi za većom zaradom, otišla u inostranstvo da vozi kamione.
„Juče do 14 časa popodne, imali smo 1950 poziva, a uspeli smo da uslužimo samo 940. Tri glavna faktora bih izdvojio, a koji su zaslužni za pomenutu situaciju – to je manjak taksista, povećan obim posla i velike gužve u prestonici“, objasnio je Bojić.
On ističe da je manjak taksista presudan, a do toga smo došli jer su vozači otišli, mahom, u inostranstvo, kako bi zaradili za život.
„Teritorija Beograda je limitirana na 7.500 taksi vozila, a sada imamo tek oko 3.500 vozila koja rade. Neki vozači su bolesni zbog cele situacije s virusom, ali većina otišla da vozi kamione u okolne zemlje, zbog bolje zarade“, objasnio je Bojić iz Beogradskog taksija.
Po njegovim procenama, gotovo duplo manje taksista je svakodnevno na terenu. Shodno tome, jasno je zbog čega je nemoguće dobiti taksi, pogotovo u momentu kada polovina stanovnika Beograda pokušava da ode na posao ili da se vrati.
Bojić za naš portal ističe i koliko prosečno traje vožnja u glavnom gradu Srbije.
„Prosečna taksi vožnja traje 20-25 minuta. Kada je udarno vreme, špic, vožnja traje i 40 minuta. Dešava se to da veliki broj poziva nemamo kome da damo. Odnosno 80 odsto vozila bude zauzeto“, naveo je Bojić.
Ističe i da, iako njegove kolege odlaze u susedne zemlje zbog boljih plata, od taksiranja može lepo da se zaradi. Bojić navodi da je potražnja velika, samo ne postoji dovoljan broj ljudi da to isprati.
Naš sagovornik ukazuje i na još jedan bitan element je loše vreme, jer je Beograd poznat po tome što kada padne kiša, ljudi masovno „zaborave“ da voze i nastaje saobraćajni kolaps.
Podaci ukazuju na veliko povećanje obima posla i drastičnu razliku u količini poziva od 2019. godine do danas.
„U 2019. smo imali oko 3.500 poziva za 24 sata, a sada imamo 5.500, što je izuzetno veliko povećanje. U jednom momentu, u minutu, imamo oko 50 vožnji u procesu. U špicu taj broj ide i do 90“, ističe Bojić.
Trenutna situacija sa potražnjom taksija i nemogućnosti da se isti dobije može da se uporedi sa periodom praznika oko Nove godine, tvrde taksisti.
Prema rečima Bojića, ovoliki obim posla su imali uglavnom u decembru sa početkom praznika, a kako će tek tada biti ove godine, niko ne može ni da zamisli.
BONUS video: Saobraćajni kolaps u jutarnjem špicu
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare