United Media grupacija obaveštava javnost da je doneta odluka da svi mediji u našem sastavu tokom predstojeće predizborne kampanje u Republici Srbiji ne objavljuju političko oglašavanje U predizbornom periodu u Republici Srbiji, mediji u okviru United Media će izveštavati kao i do sada, profesionalno i uz poštovanje najviših novinarskih standarda. Ostaće posvećeni prezentaciji različitih mišljenja, kulturi dijaloga i prilici da svaka strana koja učestvuje na izborima iznese svoj program i stav.
U predizbornom periodu u Republici Srbiji, mediji u okviru United Media će izveštavati kao i do sada, profesionalno i uz poštovanje najviših novinarskih standarda. Ostaće posvećeni prezentaciji različitih mišljenja, kulturi dijaloga i prilici da svaka strana koja učestvuje na izborima iznese svoj program i stav.
Odluka da ne emitujemo politički marketing predstavlja vid protesta United Media, zbog opšteg stanja na medijskoj sceni Republike Srbije i ugroženosti naših novinara i urednika koji su svakodnevno meta napada funkcionera vladajuće koalicije i prorežimskih medija. Mediji u okviru United Media grupe ne žele da prikazuju predizborno oglašavanje predstavnika vladajućih opcija u Republici Srbiji. Kako bi izbegli potencijalne optužbe za diskriminaciju u predizbornom programu nećemo emitovati politički marketing ni jedne političke opcije.
U proteklim godinama, novinari medija u okviru grupacije United Media su kontinuirano etiketirani i napadani od strane provladinih medija, najviših državnih zvaničnika, provladinih udruženja građana i nominalno nezavisnih regulatora. Nazivani su „fabrikama laži“, „silovateljima“, „propagandom“, „kvazi-novinarskim, kvazi-političkim i kvazi-demokratskim pošastima“, „fašističkim i tajkunskim medijima“, „pro-Kurtijevskim medijima“. Optuživani su da kritičkim izveštavanjem o događajima u Republici Srbiji generišu nasilje u srpskom društvu, pljačkaju i ubijaju državu, podstiču građanski rat i propagiraju mržnju, kreiraju bolesnu atmosferu. Napadani su fizički i verbalno, hapšeni ili im je prećeno hapšenjem. Prećeno im je da će im pištolj biti prislonjen na čelo, da će biti ubijeni poput pacova, vešani, spaljeni, nabijeni na kolac, da će proći poput novinara Charlie Hebdo-a, čije je tragično ubistvo zaprepastilo svet.
Najveći privredni subjekti u državnom vlasništvu su isticali kako je cilj njihovih poteza da se „stavi tačka na poslovanje United Media u Srbiji“. Na zahteve da odluče o urednoj prijavi za nacionalnu dozvolu u propisanom roku, u fer i transparentnom postupku, nadležni službenici su javno rekli: „neće da može“.
Ove bezobzirne kampanje koje ugrožavaju bezbednost naših zaposlenih su prećutno ili izričito odobrene od predstavnika vlasti i nadležnih institucija, koje su ostale neme na zahteve da postupe u skladu sa svojim dužnostima. Na svim relevantnim listama medijskih sloboda, Srbija je zato među poslednjim državama u Evropi.
Svi mediji u okviru porodice United Media insistiraju na nezavisnom, profesionalnom i tačnom izveštavanju, u skladu sa najboljim međunarodnim standardima. Biće nam posebno važno ukoliko predstavnici vlasti posle više godina bojkota naših medija, u ovoj izbornoj kampanji stanu pred naše novinare i omoguće građanima Srbije da se podsete kako to izgleda kada im se postavljaju pitanja na koje nema unapred spremljenog odgovora.
United Media je vodeća medijska grupacija u Jugoistočnoj Evropi, koja prikazuje 55 televizijskih kanala u osam država, uz veliki broj portala, štampanih medija, radio stanica i drugih medijskih aktivnosti. U Srbiji u okviru United Media posluju mediji N1, Nova i Danas.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare