Oni koji strogo vode računa o potrošnji znaju da plaćanje računa za komunalije do određenog datuma u mesecu donosi popuste, koji nisu zanemarljivi. Zato je građanima važno da znaju ko je zakazao kada računi zakasne.
Od oko 800.000 korisnika „Infostana“, polovina koristi popust koji uglavnom važi do 15. u mesecu. Zato je našim sugrađanima važno da računi stignu na vreme.
U ovom preduzeću kažu da svakog prvog u mesecu počinju da distribuiraju račune. Zbog prvomajskih praznika, „Pošti“, sa kojom imaju ugovor, račune su mogli da predaju tek prvog radnog dana, a pošto je 15. bio u nedelju, rok za plaćanje sa popustom produžen je za jedna dan.
„Krajem svakog meseca pravi se datum preseka kada kreće obračun mesečnih računa. Međutim mi moramo sačekati kraj meseca imajući u vidu da je rok za plaćanje računa upravo pslednji dan u mesecu. Od prvog vršimo sukcesivnu štampu i distribuciju na kućne adrese korisnika, sukcesivno predajemo ‘Pošti’ na uručenje uplatnice objedinjene naplate i negde do 10. u mesecu računu stižu na kućne adrese korisnika“, navodi Milica Paunović iz JKP „Infostan“.
„Pošta Srbije“ račune prima i dostavlja na osnovu ugovora koji ima sa komunalnim preduzećima. U tim ugovorima nije definisana dinamika predaje računa i ona zavisi isključivo od samih preuzeća. Definisana je isporuka.
U pisanom odgovoru ovog preduzeća stoji da je „Pošta“ u obavezi da račune isporuči u što kraćem roku, najkasnije pet radnih dana od datuma prijema. Kada se na to dodaju praznici i neradni dani ponekad ostane vrlo malo vremena za plaćanje u roku.
Plaćaju sugrađani račune elektronski, u pošti ili banci, ili uz pomoć aplikacije. Ti stižu najbrže i, kako kažu, nikad ne kasne. Tako je, na primer, u Infostanovom E-sadndučetu, račun uvek tu već prvog u mesecu.
„Ne može da kasni jer istog momenta kad platite elektronski on se nađe na računu onoga kome plaćate račun“, navodi jedan od anketiranih građana.
„Telekom Srbije“ svoje račune korisnicima dostavlja najkasnije do 20. u mesecu. U situacijama kada isporuka računa kasni zbog „Pošte“, što se dešava jako retko i u zaista izuzetnim situacijama, „Pošta“ obaveštava „Telekom“, a „Telekom“ korisnike, kažu u ovom preduzeću za RTS.
BONUS VIDEO – Kako da oporavite svoj kućni budžet
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Twitter
Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare