U izgradnju auto-puta "Miloš Veliki" uložene su stotine miliona evra, a prema saznanjima Nove taj put će nas koštati bar još milion evra. Toliko vrede radovi na sanaciji već jednom završenog dela autoputa kod Uba. To je za Novu potvrdilo Javno preduzeće Putevi Srbije i to posle nekoliko dana ćutanja. Važno je reći da se ista deonica poravlja pod treći put zbog čega se očito radovi izvode gotovo u tajnosti.
Da je problem veliki odmah je jasno jer je skinut ceo sloj asfalta u jednoj traci autoputa. Dakle, radi se ispočetka.
Na pitanje Nove šta se dešava na toj deonici, šta su razlozi zatvaranja trake i sanacije, u Putevima Srbije su odgovorili da su se na novom autoputu pojavile ni manje ni više nego pukotine i rupe.
Sve to se dešava samo tri godine nakon završetka i svečanog otvaranja.
Da se nešto radi na novom autoputu prijavljivali su građani. JP Putevi Srbije nisu. Informacije o tome ne postoje ni na njihovoj zvaničnoj internet stranici.
Deo podataka smo dobili u odgovorima koji su iz Puteva stigli posle nekoliko dana.
Radovi u tajnosti
Oni između ostalog navode da se „na deonici auto-puta Ub-Lajkovac, u smeru ka Beogradu, izvode se radovi na sanaciji 2,45 kilometara kolovozne trake, zbog čega je leva traka zatvorena za saobraćaj“.
Sa ovom informacijom upoznati su svi koji su proteklih dana prolazili ovom deonicom i vozili se sedam kilometara u jednoj traci.
Ono što se nije znalo je zašto je traka zatvorena i do kada.
Na to pitanje Putevi Srbije su odgovorili da se „rekonstrukcija vrši zbog pojave oštećenja u vidu podužnih i poprečnih pukotina, propraćenih nabiranjem asfaltnih slojeva“, a ovakva oštećenja na novom putu posledica su „visokog nivoa podzemnih voda“.
Sada popravku radi preduzeće za puteve „Štrabag“ d.o.o, a prethodni radovi na ovoj deonici bili su u nadležnosti kineske kompanije „Šandong“.
Treći put radovi na istoj deonici
Deonica Ub-Lajkovac već je bila problematična. Naime plaćena je 75 milione evra, a zatim još 13 miliona evra jer se ispostavilo da je nikad korišćen deo auto puta potpuno propao.
Tada je posao preuzela kineska kompanija „Šandong“, a za podizvođača je angažovala domaću firmu „Energoprojekat“. Ista deonica je ponovo propala.
Da li je put u garanciji?
Redakcija Nova je JP Putevi Srbije uputila dodatna pitanja.
Zanimalo nas je ko će da plati dodatnih milion evra koliko košta rekonstrukcija kolovozne trake na autoputu Miloš Veliki. Pitali smo ko će to da plati i da li postoji neki garantni rok u kome je kineska kompanija koja je gradila autoput dužna da ispravlja o svom trošku, kao i zašto radove izvodi Štrabag a ne Kinezi?
Odgovori na ova pitanja nisu stigli.
Podsetimo, prvi radovi na ovoj deonici urađeni su 2010. godine, da bi put ponovo bio saniran, svečano otvoren i pušten u saobraćaj 18. avgusta 2019. godine. Deonica Ub – Lajkovac, prema zvaničnim podacima, koštala je oko 14 miliona evra.
Popravka raspadnutog asfalta koštaće dodatnih najmenje milion evra.
Miloš Veliki koštao blizu milijardu evra
Kako je Nova.rs prethodnih dana pisala, više od milijardu evra koštala je građane Srbije izgradnja auto-puta „Miloš Veliki“, a poslednje deonice završene su i puštene u saobraćaj 2019.
Ipak, ispostavilo se da na novom auto-putu nije sve kako treba – te je već sada neophodna njegova rekonstrukcija, o čemu javnost nije bila obaveštena.
Da se nešto dešava zabeležio je član Skupštine slobodne Srbije, doktor Rade Panić. U videu koji je objavio na društvenim mrežama vidi se da je jedna strana auto-puta zatvorena, dok se saobraćaj obavlja u dve trake dela auto-puta iz drugog pravca.
Na snimku se vidi da je umesto kolovozne trake sada nasut šljunak.
BONUS VIDEO : Kolaps na auto -putu
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare