Nikola Petrović, biznismen i kum predsednika Aleksandra Vučića, i Miroslav Mišković, prvi čovek Delte, postali su poslovni partneri. Naime, Miškovićeva kompanija Airstar postala je suvlasnik firme Flyus, koja je osnovana za vazdušni prevoz putnika, a koja je u vlasništvu Petrovića. Negde u isto vreme ta kompanija dobija i operativnu dozvolu za letenje, uprkos skandalu u koji je Petrović bio umešan.
Avionikompanije „Star Fly Wings“, koja je u vlasništvu Nikole Petrovića, prizemljeni su krajem februara ove godine zbog falsifikovanja dužine letenja i prevoza sumnjivog tereta, zbog čega su im praktično oduzete dozvole za letenje. Međutim, Petrović ubrzo osniva novu firmu „Flyus“, pre mesec dana Direktorat civilnog vazduhoplovstva stavio ga je na spisak ovlašćenih operatera, a ovih dana dobio je i operativnu dozvolu.
Baš u ovo vreme njegov partner postaje Miroslav Mišković. Naime, kompanija „Airstar“, čija je delatnost iznajmljivanje i lizing opreme za vazdušni transport, 10. oktobra postala je suvlasnik firme „Flyus“ u kojoj ima udeo od 50 odsto. Prošle godien bila je u gubitku za oko 7,7 miliona dinara.
Kako piše na sajtu Agencije za privredne registre, formalno vlasništvo u kompaniji „Flaystar“ dele dva pravna lica – 10 odsto ima Delta holding, a 90 0dsto kiparska firma „Hemslade holding limited“. Kako piše u bazi stvarnih vlasnika, u njoj udeo imaju članovi porodice Mišković – Miroslav, Ljiljana, Ivana, Marko, a tu su i Tatjana Leronymides i Elias Neocleous, koji je kiparski državljanin.
Da bi ovaj „spoj“ Nikole Petrovića i Miškovića mogao da se dogodi pisao je Forbs. Taj portal je objavio da je krajem avgusta pokrenut postupak u severnomakedonskoj antimonoploskoj komisiji, na čije odobrenje se između ostalog čekalo.
Podsećamo, kako je pisao Radar, zbog sumnji da ozbiljno krše pravila EU o vazdušnom saobraćaju, nadležna Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja pokrenula je istragu, tačnije reviziju dozvola za tri srpske privatne avio-kompanije, čiji su vlasnici bliski vrhu vlasti u Srbiji. Predstavnici EASA su na sastanku sa nadležnima u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva izneli sumnje da su firme Željka Mitrovića i Nikole Petrovića falsifikovale dužinu letenja i time izbegavale redovne servise, smanjivale troškove i tako zarađivale milione evra. Jer, obavezni servisi i zamena delova aviona su veoma skupi, a njihovo izbegavanje i odlaganje može troškove za flotu od 19 aviona na godišnjem nivou da smanji i za više miliona evra.
Takođe, sumnja se da su te avio-kompanije prevozile sumnjiv teret, oligarhe iz Rusije bliske režimu Vladimira Putina, od kojih se, kako se pretpostavlja, jedan nalazi i na međunarodnoj poternici. U EASA su sumnjali i da su posade, pre svega piloti, ove tri kompanije upravljali avionima duže nego što je to dozvoljeno.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare