roditelji i nastavnici
Foto:EPA-EFE/TINO ROMANO

U ovom momentu se ne razmišlja o testiranju sve dece u svim školama, već o određenom uzorkovanju, kažu u Ministarstvu prosvete povodom izjave resornog ministra Branka Ružića da se razmatra mogućnost da se učenici testiraju dva puta nedeljno.

„U ovom momentu se ne razmišlja o testiranju sve dece u svim školama, već o određenom uzorkovanju, kako bi se stekao bolji uvid na koji način se kreće virus u školi. Tome će se definitivno pristupiti, a o kom uzorku i načinu će se tek razgovarati“, rekli su za Nova.rs u Ministarstvu prosvete.

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić rekao je, naime, jutros da se razmišlja da i Srbija uvede testiranje učenika dva puta nedeljno, kao što se to radi u Nemačkoj.

Ružić je podsetio da je sada predviđeno da ako je 10 odsto odeljenja zaraženo, ceo razred prelazi na onlajn nastavu 10 dana i dodao da je u Nemačkoj taj procenat 20 odsto. Istakao je da situacija u školama nije alarmantna, da za sada nema klastera što nije nemoguće da će da se dogodi ali da vaspitno-obrazovni sistem neće stati.

Branko Ruzic
Branko Ružić ministar prosvete Foto:TANJUG/ JADRANKA ILIC

„Mislim da smo zaista kao obrazovni sistem pokazali da u njemu nema mesta za veću transmisiju virusa i u prethodnoj školskoj godini. Ovu smo krenuli na tradicionalan način, po principu semafora, naravno, biće nijansiran u skladu sa promenama na terenu. Ono što zasigurno ne treba izazivati u javnosti to je da je situacija u školama alarmantna. Brojke skaču i u opštoj populaciji, ali u školama generalno stanje nije uopšte alarmantno, i kada čujete da je 379 odeljenja prebačeno na onlajn, a niko ne pita koliko ih ima, a ima ih 40.000. Kada čujete da je 4.200 učenika zaraženo, to su podaci od prošle srede, izaziva bojazan, ali to je samo 0,54 procenta“, rekao je Ružić za Pink.

BONUS VIDEO: Treća doza vakcine, da ili ne

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare