Centar za lokalnu samoupravu (CLS) organizovao je diskusiju o budućnosti javnog prevoza u Beogradu. Osnivač CLS Nikola Jovanović je istakao da postojeći model javnog prevoza mora da se menja, jer je budžetski trošak za njega porastao sa 15 milijardi dinara godišnje na čak 30 ove godine, a da nema vidljivih poboljšanja niti je ijedan krupniji saobraćajni problem rešen, navodi se u saopštenju.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Vladimir Momčilović je zaključio je da je pogrešna odluka gradskih vlasti da se u narednih 15 godina opredeli za vozila javnog prevoza na prirodni komprimovani gas, jer se prvenstveno radi o fosilnom gorivu, zastareloj i neodrživoj tehnologiji čiji su troškovi eksploatacije i održavanja veliki, a uticaj na životnu sredinu u beogradskim uslovima konfiguracije terena i popunjenosti vozila ništa povoljniji od savremenih dizel motora. Umesto toga, Beograd treba da se opredeli za miks savremenih tehnologija, među koje spadaju hibridna i električna vozila.
Ivan Banković iz sindikata „Centar-GSP Beograd“ je istakao da je neophodno prekinuti sa štetnim ugovorima za GSP, među koje spadaju unapred dogovorene nabavke turskih i kineskih autobusa, novi Busplus, kao i ugovori o servisiranju vozila koji se dodeljuju privatnicima sa nedovoljno kompetencija i iskustva.
Profesor Fizičkog fakulteta Vladimir Đurđević je predložio da Beograd kupi nekoliko vozila na vodonik, kako bi se upoznao sa najsavremenijim tendencijama, da se umesto ukidanja širi tramvajska i trolejbuska mreža, kao i da se stvore veće mogućnosti za biciklistički i mikro-električni prevoz.
Centar za lokalnu samoupravu je predložio niz mera kojima se daje primat javnom prevozu u odnosu na putnički, kao i šinski u odnosu na drumski. Najavljeno je da će sledeća tribina biti posvećena značaju metroa za Beograd, ali i kritičkoj oceni aktuelnog projekta, navedeno je u saopštenju.
Pratite nas i na društvenim mrežama: