Foto: Shutterstock/ZagAlex, Maja Tomić, Nenad Nedomacki

Grad Pančevo je nakon 12 godina ponovo dobio voz koji saobraća do Beograda - "Panvoz". Ipak, kako je naš portal pisao voz ima malo dnevnih termina polazaka, a cena karte ne predstavlja veliko olakšanje za žitelje grada nadomak Beograda, koji godinama trpe teror paprenih cena jedinog prevoznika "Pantransporta". Uputili smo pitanja Gradu Pančevu na osnovu čega su odabrani izabrani termini, kao i zbog čega ne postoje popusti za studente i đake. U odgovoru za Nova.rs je najavljeno više polazaka u budućnosti, ipak dobrih vesti kada je reč o ceni nema, vlast u Pančevu kaže da je ona određena nakon razgovora sa sugrađanima.

Kada su se građani pobunili zbog velikog poskupljenja, pojavila se reč o vraćanju voza Pančevo-Beograd, kao i da se u prošlosti to nije dogodilo zbog „kočenja“ od strane grada Pančeva.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je svečano najavio voz koji je krenuo 4. januara, ali je i građanima „poklonio“ besplatno putovanje do Božića.

Žitelji grada, koji se nalazi tik do Beograda, ponadali su se da je teroru jedinog prevoznika kraj, ali voz nije mnogo popravio situaciju.

Samo iz redosleda vožnje javnost može uvideti na koliko nivoa je uvođenje voza „problematično“.

Tri polaska ujutru, sa poslednjim u 07:40 časova se ne čine obećavajućim. Svi studenti iz Pančeva putuju za Beograd, njihove potrebe, kao ni radno vreme građana se ne mogu uklopiti u tri termina ujutru.

Takođe, tri termina su građanima ponuđena i popodne. Ukoliko radite do kasno nemate sreće. Poslednji polazak iz Beograda je u 17:52 časova.

Foto: Facebook

Zbog pomenutih okolnosti upitali smo Pančevo, na čijem čelu je gradonačelnik Aleksandar Stevanović, zbog čega je novi voz organizovan na ovakav način.

„Dosta smo razgovarali sa našim sugrađanima i sugrađankama i najveći pritisak odnosno potreba za prevozom između dva grada jeste u jutarnjim i popodnevnim špicevima. Tražili smo od Srbijavoza i Infrastrukture da uklope nekoliko polazaka iz Pančeva ujutru ka Beogradu, jer imamo veliki broj naših sugrađana koji idu na posao u Beograd, ali i veliki broj studenata koji idu u Beograd i bila je potreba da stvorimo alternativni način prevoza između dva grada, što železnica svakako jeste. Od Srbija voza i iz Infrastruktura železnice dobili smo kao predlog ove termine koji su mogli biti uklopljeni u red vožnje koji je usvojen, odnosno koji sada funkcioniše i po kojem saobraćaju vozovi od decembra 2022. godine za 2023. godinu“, odgovorili su nam iz opštine grada.

Pročitajte još:

Karta u jednom smeru je 150 dinara. Ne možete kupiti povratnu kartu, a dnevno morate izdvojiti 300 dinara do Beograda. Dok studenti za povratnu autobusku kartu treba da izdvoje 400 dinara, a bez popusta je ona još skuplja. Te se čini da voz ne predstavlja preveliko „olakšanje“ za džep građana.

„Dogovor o uspostavljanju linije Panvoza je vođen između grada Pančeva i Srbija voza. To je bitna činjenica, jer ovo je prvi ugovor ovakvog tipa koji je potpisan u Srbiji, u kome je jedna lokalna samouprava potpisala ugovor o komercijalnom vršenju prevoza putnika između dva grada. To podrazumeva da ova linija nema obavezu javnog prevoza za koji su propisane cene karata koje se definišu cenovnikom Srbija voza, već smo cenu karte odredili potpisivanjem ovog ugovora i donošenjem Odluke Skupštine grada Pančeva o obavljanju ove delatnosti. Cena od 150 dinara je cena koja
se najčešće pominjala u javnosti u prošlosti, pre nego što je uspostavljena nova linija između Pančeva i Beograda. Pominjali su je naši sugrađani koji su od nas tražili i koji su insistirali da se uspostavi ova železnička linija između dve jedinice lokalne samouprave, s obzirom da je ona saobraćala do 2010. godine nakon čega je ona ukinuta. Tada se zvao Beovoz, danas se zove Panvoz. To je ono što je u ovom momentu odlučeno i što je bilo moguće da se uradi. Ovo je samo početak saobraćanja Panvoza, koji će svakako u budućnosti dobiti još veći broj polazaka, pre svega iz Pančeva ka Beogradu i obrnuto, ali ćemo svakako sagledati nakon nekog vremena kakva su iskustva u korišćenju, koja je rentabilnost ove linije, koja je opravdanost postojanja ovakve linije i kome i kakve benefite treba da damo. Grad Pančevo će kao i do sada i u budućnosti nastaviti da regresira prevoz studentima i đacima sa teritorije grada“, objasnili su za Nova.rs.

Na kraju, još jedna „mana“ novog voza Pančevo-Beograd je što je njegova putanja „skraćena“. Voz saobraća samo do Pančevačkog mosta, te ukoliko radite dalje od užeg centra Beograda morate da presedate i koristite gradski prevoz Beograda.

Foto:TANJUG/ MGSI/ JOSIP VEBER

„Voz saobraća do Pančevačkog mosta iz razloga što je to u ovom trenutku, nakon niza razgovora i sastanaka koje smo obavili sa ljudima iz Srbija voza i Infrastrukture železnice, jedino bilo moguće, kako trasa linije Pančevo Vojlovica – Dunavski kolosek kod Pančevačkog mosta, tako i broj polazaka. Ova je prva faza Panvoza, drugom fazom se predviđa i produženje ove linije do Novog Beograda. Voz će ići od stanice Pančevo Vojlovica, preko još tri stanice u Pančevu, ka Pančevačkom mostu i dalje na Vukov spomenik, Karađorđev park, Beograd centar, Novi Beograd. To je trasa koja je predviđena za drugu fazu, koju se nadam da ćemo početi da sprovodimo u delo krajem 2023. god, odnosno u decembru kada se bude usvojio novi red vožnje Srbija voza, a koji će biti na snazi tokom 2024. godine. Do tada imaćemo ovih šest polazaka dnevno što se tiče Panvoza, uz šest polazaka koje obavlja voz koji vozi na relaciji od Beograda do Vršca preko Pančeva“, saopšteno je za Nova.rs iz gradske uprave Pančeva.

Ukoliko bi se uveo redovan voz, sa razumnom cenom, benefiti bi bili višestruki. Smanjila bi se gužva u saobraćaju što samo po sebi uživa mnogo prednosti, uključujući i ekološke, poštedeo bi se novčanik građana, kao i vreme koje dnevno provode u putu.

Još jedna od nelogičnosti je cena voza koji ide iz Vršca i staje na neke od železničkih stanica u Pančevu. Ovaj voz je jeftiniji od „Panvoza“, iako je ruta puta duža. Uputili smo pitanja i Srbijavozu, ali nam nisu odgovorili.

Ipak, Pančevo je najavila više polazaka u budućnosti, kao i produženje trase do Novog Beograda, te Pančevcima ponovo ostaje da se nadaju rešenju koje će konačno razrešiti muke sa prevozom.

BONUS VIDEO: Pančevci se bune zbog cene prevoza

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar