Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Grad Beograd za obavljanje rečnog javnog prevoza traži privatnog partnera koji će obezbediti 11 putničkih brodova, ali i izgraditi marinu i depo za prihvat. Prve dve linije biće od Novog Beograda i Zemuna do Dorćola i Ade Huje.

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić izjavio je da je na poslednjoj sednici Skupštine grada usvojen Predlog projekta javno-privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti javnog linijskog rečnog prevoza putnika na akvatoriji grada Beograda, čime se glavni grad Srbije pridružuje evropskim gradovima koji su u, kako kaže, punom kapacitetu iskoristili potencijal reka na čijim obalama leže.

„To znači da će Beograđani nakon raspisivanja međunarodnog tendera za linijski rečni prevoz na teritoriji grada Beograda, a prema Zakonu o javno-privatnom partnerstvu, dobiti mogućnost da koriste rečni prevoz kao sistem javnog linijskog prevoza. Uspostavićemo rečni prevoz koji će znatno olakšati kretanje kroz grad, naročito stanovnicima koji žive na obalama naših dveju reka, Save i Dunava, gde će biti postavljena stajališta javnog linijskog rečnog prevoza“, istakao je Radojičić, a prenosi Beoinfo.

Radojičić je dodao da će uvođenje ovog vida javnog linijskog prevoza u gradu koji ima više od 100 kilometara rečnih obala, doprineti ostvarivanju strateških ciljeva Grada Beograda, a to je, kako ističe, uvažavanje „zelene hijerarhije“ i uvođenje ekološki prihvatljivijih vidova prevoza koji će smanjiti saobraćajne gužve u centru grada, te uticati na poboljšanje kvaliteta vazduha.

On je naveo da će građani istu karticu za prevoz moći da koriste u autobusima, tramvajima, trolejbusima, a uskoro i na brodovima.

„Gradski Sekretarijat za javni prevoz i Sekretarijat za privredu pripremili su projekat javno-privatnog partnerstva rečnog prevoza na teritoriji grada Beograda i dostavili ga vladinoj Komisiji za javno-privatno partnerstvo, koja je dala pozitivno mišljenje. Predloženi rok trajanja javno-privatnog partnerstva je 30 godina. Privatni partner je u obavezi da pusti u rad 11 putničkih brodova, da izgradi marinu i depo za prihvat i omogući njihovo održavanje i servisiranje, a Grad Beograd treba da obezbedi lokacije sa pripadajućom infrastrukturom“, rekao je Radojičić.

U prvoj fazi predviđene su dve linije, prva je „Crvena linija” od Bloka 45 do Sportsko-rekreativnog centra „Milan Gale Muškatirović” a druga „Plava linija” od Zemuna do Ade Huje. Ukupna planirana vrednost projekta je četiri miliona evra.

„Nakon ‘Beograda na vodi’, ovim projektom nastavljamo viziju i strateško opredeljenje Grada da Beograd spustimo na reke i iskoristimo njihov pun potencijal“, poručio je gradonačelnik Radojičić.

Bonus video – Brzi međugradski prevoz

Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Twitter
Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar