Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Izgradnja mosta kod Ade Huje, trećeg beogradskog mosta na Dunavu koji se najavljuje još od 2003. godine, možda bi mogla uskoro da sa projektnog dela pređe na realizaciju.

Naime, nosilac projekta, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, podnela je resornom ministarstvu zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu izgradnje mosta kod Ade Huje, sa pristupnim petljama i delom Višnjičke ulice. Studiju je izradio Saobraćajni institut CIP, piše eKapija.

Podsećanja radi, prema projektu, novi most je predviđen u okviru segmenta spoljne magistralne tangente (SMT) koji treba da poveže Pančevački put i autoput E-75.

Pročitajte još:

Lokacija novog mosta planirana je na 2,6 km nizvodno Dunavom od Pančevačkog mosta.

Most preko Dunava na levoj obali počinjaće sa leve strane puta Beograd-Pančevo i završavaće se na beogradskoj obali Dunava prelaskom Višnjičke ulice.

Veza mostovske konstrukcije sa Pančevačkim putem predviđena je preko rampi, projektovanjem denivelisane raskrsnice tipa detelina, dok je za vezu sa Višnjičkom ulicom predviđena denivelisana raskrsnica tipa poludetelina.

Gradiće se i dva pristupna mosta, na levoj, i desnoj obali Dunava (most preko Ade Huje i rukavca).

Ukupna dužina mosta sa 6 traka u oba pravca, kao i biciklističkom i stazom za pešake, biće 3.498 m, a širina 32,5 m.

Konstrukcija mosta predviđena je kao gredna varijanta u prednapregnutom betonu sa četiri velika raspona preko Dunava, što je izabrano kao ekonomski najracionalnije rešenje.

Most kod Ade Huje uvršten je u Generalni urbanistički plan Beograda 2003. godine.

Od tada, početak gradnje ovog mosta najavljivan je u više navrata prethodnih godina, kao alternativa preopterećenom Pančevačkom mostu, a čulo se i da rekonstrukcija Pančevca ne može da započne dok se ne izgradi novi most na Dunavu.

Prema poslednjoj najavi, gradnja bi mogla da počne na proleće ove godine.

Most kod Ade Huje biće jedan od sedam mostova čija je gradnja planirana u Beogradu do 2030. godine.

Kada bude izgrađen, sa pristupnom saobraćajnicom od petlje Lasta na autoputu, uz povezivanje sa nedavno izgrađenim proširenjem na Trošarini, kao i sa Bulevarom Patrijarha Pavla, Beograd će dobiti ono što se u vreme bivšeg zamenika gradonačelnika nazivalo „unutrašnjom obilaznicom“, a zapravo je reč o Spoljnoj magistralnoj tangenti, koja sa banatskom Severnom tangentom čini svojevrsni srednji magistralni prsten prestonice (mada ne kroz ceo grad).

BONUS VIDEO Pešačko – biciklistički most na Savi do 2025. godine

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar