Uprkos činejnici da su stručnjaci punih pet godina trasirali putanju kojom bi jednog dana trebalo da prođe beogradski metro, javili su se probelemi na liniji 2, čija će izmena bitno uticati na sve elemente ovog ogromnog projekta koji je miljama daleko od kraja. Novi porast troškova i dodatni radovi po svemu sudeći osujetiće optimističnu najavu predsednika Srbije Aleksadra Vučića o prvoj liniji metroa gotovoj do 2028. godine.
JKP „Beogradski metro i voz“ raspisao je tender za izradu digitalnog topografskog plana za izmenjenu trasu linije 2.
Po svemu sudeći, zapelo je na stanicama između Beograda na vodi i Makenzijeve ulice.
Upravo na stanici Makenzijeva trebalo je da bude spoj sa JP Železnicom, međutim – tu je tunel, čiji je nagib toliki da smeta izgradnji stanice.
„Oni sada pokušavaju da nađu alternative, da stanica ide na Karađorđev park ili na Vukov spomenik“, rekao je master arhitekta Milan Dimitrijević gostujući u emisiji „Pokreni se“ .
Planirano je da druga linija metroa bude duga 19,2 km i ima 20 stanica.
Linija počinje u Mirijevu, a stanice su: Ustanička, Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Šumatovačka, Južni bulevar, Makenzijeva, Manjež, Savski trg, Blok 18, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dupčeka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Zemun.
„Ono što je skandalazono jeste činjenica da je skoro završen javni uvid, a da pomenuta izmena trase nije bila ucrtana“, kaže Dimitrijević.
Sagovornik Nove dodaje da promene na liniji 2 direktno utiču i na liniju 3 koja će takođe pretrpeti korekcije.
Izvesno je da će planirane promene na linijama metroa dovesti i do promena početne cene, ali je još uvek teško davati bilo kakve procene.
„Mnogi ne znaju da se kod Vukovog spomenika već nalazila priprema za metro stanicu što znači da je još devedesetih određena ta priprema sa peronima“, kaže Dimitrijević.
Osim toga, postojeća linija 1 u nekom trenutku trebalo bi da se spoji sa vijaduktom kod Sajma, što sa postojećim stanjem stvari nije moguće.
„Potrebno je izgraditi novi most i novi vijadukt, sve duplirati, a ti dodatni troškovi nisu uračunati“, kaže Dimitrijević.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da prva linija metroa mora biti gotova od 2028. godine.
Sagovornik Nove smatra da se i oko tog roka može spekulisati, imajući u vidu da još uvek nije potpisan ugovor o kreditu za izgradnju, kako depoa, tako i same linije.
„Najave su da će u aprilu sledeće godine biti potpisan taj ugovor, pa ćemo videti“, ističe Dimitrijević dodajući da nakon potpisivanja ugovora sledi period od oko pet godina koliko će trajati prva faza izgradnje prve linije, sve do Pančevačkog most, gde bi počela druga faza.
Po svermu sudeći najave predsednika o prvoj liniji metroa do 2028. – previše su optimistične.
Projekat izgradnje beogradskog metroa građane je u 2022. godini koštao 4,4 milijarde dinara, dok je u 2023. godini planirano izdvajanje od 30 milijardi dinara, odnosno oko 255 miliona evra.
Tih 30 milijardi dinara za metro nalaze se u predlogu budžeta za 2023. godinu i predstavljaju kapitalne transfere Gradu Beogradu od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Srbija će u 2023. godini imati i mogućnost da za prvu fazu beogradskog metroa odobri zajam od 80 miliona evra sa „stranim fondovima i vladama“, kao i zajam od milijardu evra sa „stranim investicionim korporacijama, fondovima i bankama“, piše u predlogu budžeta
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare