Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da danas počinje zamena kompletne signalizacije na deonici od petlje Dobanovci do petlje Bubanj Potok koja je donedavno bila auto-put, ali je uredbom Vlade Srbije preimenovana u moto-put.
„Zelene table ćemo zameniti plavim, a to će se raditi 50 dana. Zamenićemo 318 znakova, 25 velikih tabli i ono što bi vozači trebalo da znaju, s obzirom da će tu sada biti postavljena nova saobraćajna siganalizacija, dozvoljena brzina na moto-putu je 100 kilometara na sat, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na sat”, rekao je on za Jutarnji program RTS-a.
To, dodao je, znači da je od petlje Dobanovci do petlje Bubanj Potok, što je trasa ovog moto-puta, moguće voziti brzinom do 100 kilometara na sat, što je primereno gradskim uslovima, dok je kroz sam grad moguće voziti 80 kilometara na sat.
“Ostaje zaustavna traka koja se koristi za Hitnu pomoć, policiju. Ukoliko Grad Beograd bude izrazio želju, možemo da pričamo o tome da se ta traka koristi i za javni prevoz. Mi smo otvoreni za razgovor jer možda je moguće ubrzati javni prevoz korišćenjem ove trake, ali taj predlog mora da potekne od onoga ko organizuje gradski javni prevoz”, rekao je Vesić.
Podsetio je da je Vlada Srbije usvojila uredbu o kategorizaciji državnih puteva kojom su, po prvi put u našoj zemlji, uvedeni novi putevi, to jest moto-putevi.
“To su brze saobraćajnice i mi sada gradimo nekoliko takvih saobraćajnica, koje nisu auto-putevi”, istakao je on.
Naveo je da se radi brza saobraćajnica između Loznice i Šapca, koja bi trebalo da bude završena do kraja godine, zatim Dunavski koridor, brza saobraćajnica “Osmeh Vojvodine” koja će ići od Bačkog Brega do Srpske Crnje, kao i Fruškogorski koridor.
“To su sve brze saobraćajnice na kojima će biti uspostavljen drugačiji režim naplate u odnosu na auto-put”, rekao je Vesić.
Naveo je da je u tom smislu bilo neophodno da se uvede nova kategorija puteva što je, kako je istakao, urađeno, pre svega, zbog bezbednosti na putevima.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare